FOMENTEM EL GUST PER LA LECTURA

Certamen Lectura 2016 from Escola Prat de la Riba on Vimeo.

Un dels objectius de l’escola dels darrers cursos és fomentar el gust per la lectura dels nostres alumnes. Abans d’acabar el 2n trimestre vam fer dues activitats més per tal d’assolir aquest repte.

piramide_primaria_1118x792Totes les tutories van estar parlant a l’aula dels hàbits lectors dels infants i es va donar una piràmide similar a la dels aliments, però relacionada amb els costums de lectura. Cada alumne/a es va endur aquesta piràmide a casa juntament amb unes imatges que representen diverses activitats lectores, ara les famílies hauran d’ajudar els seus fills i filles a omplir-la i retornar-la a l’escola. A final de curs veurem si han augmentant les imatges i per tant s’ha millorat l’hàbit lector. Si voleu, podeu accedir clicant aquí a la pàgina web on el Departament d’Ensenyament ha penjat una piràmide interactiva.

D’altra banda, l’últim dia del trimestre, els alumnes de Cicle Mig i Cicle Superior van participar a la selecció dels representants que aniran a la fase territorial del Certamen de Lectura en Veu Alta. A cada classe ja s’havia fet una selecció prèvia i hi havia 3 finalistes de cada curs. Tots van llegir davant de la resta de companys i d’un jurat format per 4 mares i 4 mestres. Tots i totes ho van fer molt bé, però calia triar un finalista de cada Cicle i un suplent. Després de pensar-ho molt, el jurat va decidir que ens representaran la Leire Ramos de 3r i la Paula Roman de 5è. Com a suplents aniran el Joan Sáez de 4t i el Fernando Segovia de 6è.