2ª CURSA SOLIDÀRIA-MEMORIAL ALBA FAGES

2ª cursa solidària, memorial alba from Escola Prat de la Riba on Vimeo.

La setmana de Sant Jordi ja fa uns anys que l’omplim amb activitats culturals i medi ambientals amb tots els alumnes de l’escola i sempre hi ha un espai per a que les famílies també hi participin.

Aquest any vam pensar que la cursa solidària podíem fer-la coincidir amb aquestes dates i que podria anar destinada a recaudar diners per a l’associació AACIC-Cor Avant, que ajuda a persones amb cardiopaties congènites. I perquè aquesta? Doncs perquè l’estiu passat la nostra ex-alumna Alba Fages, que patia una cardiopatia des de que va néixer, va marxar per sempre i nosaltres volíem fer-li un homenatge per recordar-la cada dia.

Els alumnes de 6è van ser els encarregats de preparar tota la cursa, mesurar distàncies, fer els cartells, posar-se en contacte amb l’associació per convidar-los a venir, fer la carta per convidar a famílies, alumnes, exfamílies, exalumnes…

Els mestres vam preparar l’acte d’homenatge a l’Alba amb el que començaria la tarda. Van voler acompanyar-nos els companys de classe de l’Alba, la seva família i amics més propers, l’Alcadessa, regidora d’ensenyament i d’esports de l’ajuntament d’Esplugues, els seus mestres, les persones de CorAvant que van estar amb ella tota la vida i les famílies i alumnes actuals.

Vam llegir i recordar algun dels moments que va passar a l’escola entre els 3 i 12 anys, vam plantar una Mimosa en record seu mentre els companys de 6è tocaven una peça de flauta que a ella li agradava molt, El noi de la mare. Després vam descobrir una placa que vam posar al costat de l’arbre i finalment vam escoltar les paraules de la seva mare. Van ser moments molt emotius i de ben segur que si nosaltres continuem recordant-la l’Alba continuarà somrient allà on sigui.

Un cop acabat l’acte, tots els alumnes es van preparar per córrer la seva cursa solidària. Hi van haver 4 categories, una per a cada cicle. Tothom es va esforçar molt i van posar moltes ganes. Els infants van col·laborar aportant 1 € i totes les persones que van voler també van poder fer aportacions perquè es continui ajudant a nens i nenes amb cardiopaties.

Per acabar la tarda, les famílies i alumnes van poder visitar l’exposició anual dels projectes sobre la meteorologia i gaudir d’una deliciosa xocolata desfeta i pa de pessic que ens havien preparat la Loli i a Mari, les nostres cuineres.