Recomanacions de llibres per aquestes festes

Des de l’escola volem fomentar el gust per la lectura, i per això hem preparat una selecció de llibres recomanats per a totes les edats. Us poden servir tant per escriure la carta als Reis com perquè el Tió us cagui algun llibre ben especial.

La llista completa la trobareu fent clic a la imatge.

Esperem que us sigui útil i que aquestes festes portin molta màgia i bones lectures! 📚

Inagurem el bibliopati

Avui hem posat en marxa el bibliopati, un espai de lectura al pati perquè els infants puguen gaudir dels llibres durant l’esbarjo.

Hem començat amb llibres de Nadal i hem creat un racó de llibres escatològics, amb contes sobre caca, pets i mocs, molt pròxims al seu univers i vinculats a la tradició del Tió i el caganer. L’acollida ha sigut molt positiva i els nens i nenes ja l’han fet seu des del primer dia.

Una nova manera de viure la lectura… també al pati!

Nous llibres a la biblioteca!

A la biblioteca ja tenim nous llibres de tota mena: contes, àlbums il·lustrats i moltes altres propostes perquè tothom hi trobi alguna cosa que li agradi.

A més, estrenem un nou Punt Lila, amb llibres que promouen la igualtat, la diversitat i el respecte.

Us animem a venir, remenar i fer préstec.
Us hi esperem!

Premis als superusuaris 2024-2025

El passat dimecres 15 d’octubre, a l’hora del pati, vam fer el lliurament dels premis als Supersusuaris del servei de préstec de la biblioteca. Aquest reconeixement s’atorga als alumnes que han fet més ús del préstec durant el curs i han demostrat un gran interès per la lectura.

Els guanyadors d’enguany han estat:

  • Educació Infantil: Emma Nogués

  • Cicle Inicial: Enzo Portela

  • Cicle Mitjà: Beth Berruezo

  • Cicle Superior: Biel Giné

Moltes felicitats, lectors i lectores incansables!

Continueu descobrint nous mons a través dels llibres.

Cliqueu la foto per veure més imatges.

EL SERVEI DE PRÉSTEC I ELS SUPERUSUARIS/ÀRIES

Torna el préstec a l’escola! Però abans volem comunicar els superusuaris/àries del servei de préstec del curs 2024-2025.

Per saber els noms passeu dimarts per davant la Biblioteca i mireu el cartell. I dimecres a les 11.15h… premi i diploma pels guanyadors o guanyadores.

I apunteu-vos que el proper dia 15 comença el servei de préstec! Us hi esperem!

Aquí us deixem l’horari.

Activitats de biblioteca.

Durant aquestes primeres setmanes de curs, els nens i nenes de l’escola han començat amb molta il·lusió una de les activitats més esperades: preparar les biblioteques d’aula. Per fer-ho, han visitat la biblioteca de l’escola, on han pogut cercar, remenar i triar els llibres que volen tenir a l’aula aquest trimestre.

Amb l’ajuda del professorat, han seleccionat una gran varietat de llibres —contes, còmics, llibres de coneixements, d’imatges i altres tipus de lectures— tenint en compte els gustos i interessos del grup. Ara, cada classe ja disposa d’un espai propi de lectura, un racó tranquil i acollidor per llegir, compartir i deixar volar la imaginació.

A més, també s’han iniciat les primeres sessions de biblioteca, on l’alumnat participa en activitats de formació d’usuari, per conèixer millor el funcionament de la biblioteca escolar, com buscar i cuidar els llibres, i com utilitzar correctament aquest espai. Paral·lelament, s’estan duent a terme activitats de foment del gust per la lectura, amb propostes que desperten la curiositat i el plaer de llegir.

I això no s’atura aquí! Abans de començar el servei de préstec, anunciarem qui van ser els guanyadors del Superusuari del curs passat, un reconeixement als nens i nenes que van destacar pel seu bon ús de la biblioteca i pel seu entusiasme lector. Després, donarem el tret de sortida al préstec de llibres, perquè tothom pugui continuar gaudint de la lectura també a casa.

La biblioteca escolar ja està en marxa… i ens espera un curs ple d’aventures entre llibres!

Podeu clicar a la foto per veure les biblioteques d’aula i les diferents activitats que s’han fet.

Activitat final de padrins lectors

Aquesta setmana hem posat punt final a una de les activitats més boniques del curs: els padrins i padrines lectors. L’alumnat de Cicle Superior ha acompanyat, setmana rere setmana, els nens i nenes de 1r de Primària en el seu procés lector, compartint estones de lectura, contes, rialles i molta complicitat.

Per tancar aquesta experiència, vam celebrar una trobada molt especial amb un intercanvi d’obsequis preparats amb molta il·lusió per part dels padrins i els fillols… i un pica-pica per acabar la festa com cal!

Ha estat una activitat plena de valors: cooperació, responsabilitat, paciència i, sobretot, amor pels llibres i per compartir. Sens dubte, una experiència que deixa petjada en petits i grans.

Gràcies a tots els que ho heu fet possible!

Si clique la foto podreu veure fotos de l’activitat que s’ha anat realitzant al llarg del curs.

Bibliopati d’estiu!

Com cada dimecres, l’alumnat de l’escola té una cita amb la lectura a l’hora del pati: és el moment del Bibliopati, una proposta que convida a gaudir dels llibres en un ambient relaxat i voluntari.

Ara que la calor comença a apretar, hem traslladat aquesta activitat a espais més fresquets del pati, buscant racons tranquils on els infants puguin llegir amb comoditat. Sense presses, sense soroll, només ells i les seves històries.

El Bibliopati és una manera de fomentar el gust per la lectura fora de l’aula i de crear moments de calma enmig del ritme escolar.

Atenció! Durant les properes setmanes, i per seguir gaudint al màxim d’aquesta activitat, el Bibliopati a la fresca s’amplia als dimarts, dimecres i dijous. Més dies, més llibres, més ganes de llegir!

Els dimecres (i ara també dimarts i dijous!), llegim a la fresca. I és un plaer!

Colònies a EI i CI

El dilluns 12 i el dimarts 13 de maig, els nens i nenes d’Educació Infantil i Cicle Inicial de l’escola, vam anar de colònies a “Ca Manxol” a Rasquera. Vam realitzar activitats molt divertides relacionades amb l’entorn i la vida rural. També vam gaudir dels tallers d’aromàtiques on vam fer un punt de llibre i una bosseta d’olor i a la nit, joc de nit i minidisco. Mireu com va anar!! clica a la foto.

 

SETMANA CULTURAL: CONCURS FAMILIAR DELS ODS

Amb motiu de la Setmana Cultural, a l’escola hem preparat una activitat molt especial per a totes les famílies: un concurs de Passaparaula inspirat en els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) 🌍.

Cada dia de la setmana, publicarem unes quantes pistes perquè, amb l’ajuda dels vostres fills i filles, pugueu endevinar les paraules relacionades amb els ODS. Serà com el famós joc televisiu, però amb un toc educatiu i familiar!

🧩 Com funcionarà?

  • Cada dia publicarem una part del rosco amb les seves definicions.

  • Haureu d’intentar endevinar les paraules que s’amaguen darrere de cada lletra.

  • El dilluns 28 d’abril podreu deixar la butlleta amb el vostre rosco complet amb totes les respostes.

📅 Quan?
Cada dia de la Setmana Cultural, del 22 al 25 d’abril.

📩 Com participar?
Quan entreu a l’escola, a la zona del costat del menjador, trobareu les butlletes i les lletres del rosco del dia, o també ho podreu consultar al web de l’escola. Apunteu les vostres respostes i el dilluns feu-nos arribar el vostre rosco complet, tot deixant la butlleta a l’urna que hi haurà a l’entrada principal de l’escola.

Us animeu? Entre totes i tots farem de l’aprenentatge una aventura compartida! 💬✨

Cliqueu sobre la imatge per començar a descobrir les definicions i endevinar les paraules de la A a la Z. Cada dia anirem penjant una part!!