Festival final de curs 2024/25

Aquest curs, el nostre Festival de Fi de Curs ha estat més especial que mai: hem viatjat plegats pel món dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) a través de les actuacions de tots els cursos, des dels més petits d’I3 fins als grans de 6è.

A través de la música, la dansa i el compromís, els infants han expressat idees tan importants com la cura del planeta, la pau, la igualtat, l’educació per a tothom o la vida saludable. Cada grup ha posat veu i cos a algun ODS.

A més, alguns dels alumnes més grans de l’escola han estat els encarregats de presentar el festival! Mireu quina colla d’artistes tenim a la nostra escola:

També podreu trobar alguna foto en aquest enllaç!

Colònies a Coma-ruga

L’alumnat de 6è de l’escola estem gaudint d’uns dies molt especials a Coma-ruga per celebrar el final d’una etapa plena d’aprenentatges i moments compartits. Durant aquests dies, estem realitzant diverses activitats que ens permeten gaudir del nostre temps junts abans de començar una nova etapa a l’institut.

Perquè pugueu compartir amb nosaltres aquests moments tan especials, anirem penjant fotografies de les activitats que realitzem. Així, podreu veure com estem vivint aquesta experiència única.

Reunió de mediadors

Aquest dimarts, els mediadors i mediadores de l’escola s’han reunit per parlar d’una proposta d’activitats per a l’hora del pati, ja que els divendres son el dia sense pilota, una iniciativa que vol afavorir la convivència, la creativitat i la participació de tot l’alumnat en jocs més diversos.

Amb il·lusió i ganes de col·laborar, els mediadors han preparat activitats pensades per a tots els gustos: jocs de taula, circuits, reptes cooperatius i molt més! Aquesta proposta neix de l’escolta activa i del compromís de l’alumnat que vol un pati més inclusiu, tranquil i enriquidor.

Setmana Cultural 2025

Durant la setmana passada i aquesta, hem celebrat la nostra Setmana Cultural a l’escola amb un munt d’activitats enriquidores, creatives i, sobretot, molt divertides. Aquest any, les propostes han girat entorn de la sostenibilitat, l’art i les tradicions, i han implicat tots els cursos d’Educació Infantil i Primària.

A Educació Infantil, els infants han participat en tallers de residus i han començat a preparar la festa de Sant Jordi amb molta il·lusió.

Els nens i nenes de Cicle Inicial han après sobre el reciclatge amb un taller de residus, han construït un hotel d’insectes amb l’ajuda del Sergi i han creat polseres reutilitzant samarretes antigues. Una manera divertida i original de donar una segona vida als materials!

A Cicle Mitjà, han pogut experimentar amb la geometria i l’art a través del taller de cúpules de Leonardo, el taller de residus, un taller d’aquarel·les i un altre inspirat en el moviment del Pop Art.

Els i les alumnes de Cicle Superior també han realitzat el taller de cúpules de Leonardo i el de residus. A més, han elaborat un drac per regalar al seu fillol o fillola lector/a i han dissenyat unes precioses postals brodades que han posat a prova la seva creativitat i paciència.

A més de totes aquestes activitats per cicles, també hem compartit moments especials conjuntament com l’entrega de premis del Certamen Literari, del concurs familiar de creacions amb material reciclat i dels dibuixos de l’ermita. I per acabar amb un toc màgic, hem gaudit d’un fantàstic taller i espectacle de bombolles de sabó, que ens ha deixat a tots bocabadats.

També hem tingut el concurs dels ODS. Voleu saber qui ha guanyat??? Feu clic aquí! La família guanyadora pot venir a buscar el seu premi a la biblioteca.

Una setmana plena d’aprenentatges, convivència i creativitat! Gràcies a totes les famílies i a tot l’equip docent per fer-la possible!

Colònies a Vallclara

Avui ha començat una gran experiència per als nens i nenes de 3r, 4t i 5è! Durant dos dies gaudiran de les colònies a Vallclara, envoltats de natura, activitats i molta diversió.

Presteu atenció, perquè anirem publicant fotos periòdicament perquè pugueu seguir aquesta aventura amb nosaltres.

Certamen de Lectura en Veu Alta 2025

Avui hem viscut una jornada molt especial a la fase territorial del Certamen de Lectura en Veu Alta amb el nostre representant i la seva suplent.

El nostre representant ha fet una lectura brillant i s’ha proclamat guanyador! Estem molt orgullosos d’aquest gran èxit, fruit de l’esforç i la passió per la lectura.

Felicitats al nostre campió i a tots els participants pel seu esforç i dedicació. Ara, amb l’ajuda de la Marta, ens prepararem per a la següent fase, que tindrà lloc el 28 d’abril, amb molta il·lusió!

 

Un repte a la biblioteca!

A Cicle Inicial ens hem proposat: llegir, divertir-nos i aprendre!

Creieu que l’alumnat de Cicle Inicial és capaç de llegir-se els 15 llibres del BITMAX&CO?

Aquest trimestre ha començat el repte de lectura a través d’aquesta col·lecció d’històries entretingudes que ens ajuden a agafar gust per la lectura i a saber cuidar del nostre entorn. Cada alumne/a té un àlbum i quan s’acaba un dels llibres obté un cromo.

Aquesta setmana, a més, comencem amb un nou repte per aquells/es que estan començant a introduir-se en el món de la lectura. Ara també poden aconseguir l’àlbum i els cromos dels llibres de Rob&Ot.

I moltes més novetats per a qui s’inicia en la lectura:

 

Dijous gras!

El passat Dijous Gras, l’escola va celebrar aquesta tradició amb activitats per a tot l’alumnat. A Infantil, els infants van elaborar truites a l’escola, descobrint els secrets de la cuina amb molta il·lusió.

A Primària, cada cicle va fer una sortida especial: Cicle Inicial a la Riera, Cicle Mitjà al Carxol i Cicle Superior a Paretdelgada, on van participar en un concurs de truites. Va ser una jornada plena de convivència i bon ambient, reforçant el vincle amb l’entorn i les nostres tradicions. Ja esperem el pròxim Dijous Gras!

El Carnaval continua!

Avui l’escola s’ha omplert de peces de roba prestades i hem après que compartir i reutilitzar és una manera genial de cuidar el planeta!

Però el nostre rei entremaliat no en té prou, i per demà ens ha deixat una nova consigna:

Així que dijous toca portar un mitjó de cada manera! Una petita acció per recordar l’ODS 10: Reducció de les desigualtats, perquè, per molt diferents que siguem, tots tenim dret a les mateixes oportunitats.