L’EDC defineix i concreta les lÃnies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els à mbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessà riament implicats, buscant una perspectiva d’innovació i de millora contÃnua.
Objectius de l’estratègia digital de centre:
- Assoliment de la competència digital
- Planificació estratègica i organització
- Metodologies didà ctiques i innovació
- Inclusió digital i de gènere
- Seguretat i protecció de dades
L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen o realitzaran en un centre per aconseguir la mà xima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu.
L’Estratègia Digital de Centre (EDC) consta d’una primera part que és més estratègica, que consta de la planificació que fem al centre per aconseguir els objectius passant per les fases de diagnosi, objectius, planificació i avaluació. La segona part mostra la cultura digital, que és el recull de documentació, protocols, acords relacionats amb tots els à mbits digitals del centre.
Com hem explicat, cadascuna d’aquestes dues lÃnies de treball les dividim de la següent manera:
1: Diagnosi / Objectius / Actuacions / Avaluació
2: Acolliment digital / Recursos digitals/ Desplegament de CD de tot l’alumnat / Acords digitals.