Estratègia digital de centre (en construcció)

L’EDC defineix i concreta les línies d’actuació d’un centre que fan possible que docents, alumnat i centre assoleixin la competència digital. Per aconseguir aquesta competència digital, l’EDC comprèn tots els àmbits del centre: organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius, els quals s’han de veure necessàriament implicats, buscant una perspectiva d’innovació i de millora contínua.

Objectius de l’estratègia digital de centre:

1. Assoliment de la competència digital
  2. Planificació estratègica i organització
  3. Metodologies didàctiques i innovació
  4. Inclusió digital i de gènere
  5. Seguretat i protecció de dades

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) és un document que recull totes les accions que es realitzen o realitzaran en un centre per aconseguir la màxima competència digital de l’alumnat, del professorat i del centre educatiu.

L’Estratègia Digital de Centre (EDC) consta d’una primera part que és més estratègica, que consta de la planificació que fem al centre per aconseguir els objectius passant per les fases de diagnosi, objectius, planificació i avaluació. La segona part mostra la cultura digital, que és el recull de documentació, protocols, acords relacionats amb tots els àmbits digitals del centre.

Com hem explicat, cadascuna d’aquestes dues línies de treball les dividim de la següent manera:

1: Diagnosi / Objectius / Actuacions / Avaluació

2: Acolliment digital / Recursos digitals/ Desplegament de CD de tot l’alumnat / Acords digitals.