EL COLISEU ROMÀ

lLa Lucía i els seus pares ens van traslladar a la Roma del 80 dC per presentar-nos el Coliseu Romà, un gran amfiteatre construït pels romans. Servia per fer espectacles i demostrar el poder de l’Imperi Romà. Encara avui és un dels monuments més famosos del món i patrimoni de la Humanitat.

El Coliseu és important perquè: ens ajuda a entendre la vida dels romans, mostra els avenços de l’enginyeria romana i és un símbol de la història antiga.

El Coliseu es va construir per entretenir el poble, però sobretot per reforçar el poder dels emperadors romans. Era una manera de controlar la població, demostrar la grandesa de Roma i mantenir la gent impressionada i ocupada amb grans espectacles.

Però el Coliseu Romà no es va construir només per divertir la gent. La seva intenció real era també política i social. Els emperadors romans volien: guanyar-se el suport del poble, demostrar el poder de l’Imperi Romà, controlar la població mantenint-la entretinguda.

Els romans deien una expressió famosa: “Pa i circ” (panem et circenses). Això volia dir que, si el poble tenia: menjar (“pa”) i espectacles (“circ”), la gent protestava menys i estava més contenta.

Al Coliseu s’hi feien: combats de gladiadors, lluites amb animals, representacions teatrals, i espectacles públics. Hi podien entrar més de 50.000 persones. L’espai central s’anomenava arena. A sota de l’arena hi havia túnels i gàbies per als animals. Allí es feien els combats i espectacles. Els espectadors entraven per diferents portes. Cada persona seia segons la seva classe social. Els gladiadors o animals sortien a l’arena i començaven els combats o representacions. Els espectacles podien durar hores o fins i tot dies. Aquesta construcció tenia forma ovalada, estava construït amb pedra i formigó i tenia grades per als espectadors.

Volem donar les gràcies a la família de la Lucía per haver vingut a explicar-nos coses tan interessants sobre el Coliseu Romà. Hem après moltes curiositats sobre la vida dels romans, els gladiadors i els espectacles que s’hi feien. A més, ens ho hem passat molt bé escoltant i descobrint noves coses. Moltes gràcies per compartir aquest temps amb nosaltres!