Gegantons

gegantonsLes escoles de Cabrils juntament amb l’Ajuntament porten a terme el projecte dels Gegantons.

Aquest projecte pretén acostar la cultura popular als alumnes fent-los participar més activament en les festes del poble i alhora crear activitats conjuntes entre les dues escoles: el Mas Maria i L’Olivera.

El curs 2010-2011 s’ha format la comissió dels gegantons amb membres de les dues escoles i amb l’ajut de l’Ajuntament s’han creat dos gegantons: L’Oliver i la Maria.

Un cop enllestits els gegantons, el 29-4-2011 es va fer una trobada conjunta de les dues escoles per presentar-los. Els alumnes van ballar i finalment un grup d’animació va amenitzar la festa.

Procés de creació dels gegantons i la colla gegantera

Els gegantons es van batejar el 30-4-2011 durant la Festa Major de Cabrils en un acte amb la participació dels gegants de Cabrils i altres pobles.

A l’abril de 2013 es va batejar un nou gegantonet, en Patufet, en una gran festa de Trobada de Colles de Gegants d’Escoles de Catalunya.

Trobada de Gegants