La secció al Barret Picat n. 249

Aquesta setmana s’ha publicat el número 249 de la revista Barret Picat. A continuació podeu veure la nostra secció:

Un nou curs

El passat mes de setembre va començar un nou curs a l’Escola de Música. Després d’un any complicat per a tothom, l’equip de set professors i professores del centre ha tornat amb energies renovades i amb la il·lusió de seguir fent créixer la institució.

Aquest curs es mantenen els programes de Sensibilització, Iniciació, Nivell Elemental i Nivell Mitjà de música, a més de la modalitat lliure per aquelles persones que només volen aprendre a tocar un instrument, i hem recuperat el programa de música a la llar d’infants en què la Míriam facilita un primer contacte amb la música als més petits.

Una altra cosa que s’ofereix aquest curs és la possibilitat d’incorporar-se al conjunt de batucada i al conjunt vocal de l’Escola de Música sense cursar cap altra modalitat.

Música per al record

El passat dilluns 1 de novembre, tres professors de l’Escola de Música van desplaçar-se al cementiri per a interpretar un conjunt de peces amb l’objectiu de retre homenatge a totes aquelles persones que han mort al nostre poble durant la pandèmia del coronavirus, amb especial dedicació a aquells familiars i amics que, per les restriccions sanitàries, no van poder tenir l’acompanyament adequat.

Durant la diada van poder escoltar-se peces de Johann Sebastian Bach, Charles Gounod, Henry Mancini, Gabriel Fauré i Ennio Morricone, totes elles arranjades per a flauta, violí i piano.

Activitat de Santa Cecília

El dilluns 22 de novembre va ser la diada de Santa Cecília, patrona dels músics, i a l’Escola de Música vam voler commemorar la festivitat el dimecres 24 tot proposant una tarda diferent a l’alumnat de primària del centre.

Aquell dimecres a la tarda, doncs, l’alumnat dels cursos d’Iniciació i Nivell Elemental va reunir-se a la sala d’audicions i va compartir una tarda de música en directe a càrrec d’ells/es mateixos/es.

És a dir, que l’esdeveniment, una mica a mode de jam-session, va consistir en la interpretació lliure de peces sense programa ni ordre predeterminat amb l’objectiu que tothom pogués mostrar com a mínim un petit fragment del que ha après des del començament del curs.

A més a més, l’activitat va suposar la primera interpretació davant del públic de l’alumnat d’Iniciació 1, que ben just feia un parell de mesos que havien començat a tocar l’instrument però que ja van demostrar-nos que apunten maneres amb la guitarra, el piano, el violí i el violoncel.

Tot plegat va acabar sent una forma magnífica de celebrar Santa Cecília!