Nivells

L’alumnat que cursa estudis a l’Escola de Música segueix un itinerari format per diferents etapes. De la mateixa manera que a l’educació ordinària tenim l’etapa d’infantil, el cicle inicial, mitjà i superior de primària, i el primer i segon cicle d’ESO, aquí tenim les següents etapes:

Sensibilització

L’alumnat d’educació infantil (3-6 anys) es familiaritza amb la música a través de jocs i experiències.

Iniciació (2 cursos)

Coincidint amb el cicle inicial de primària, l’alumnat rep les primeres classes individuals d’instrument, a més a més de cursar l’assignatura de Llenguatge musical.

Nivell Elemental (4 cursos)

Coincidint amb els cicles mitjà i superior de primària, aquesta etapa aprofundeix en la formació instrumental i teòrica de l’alumnat i afegeix, per primer cop, la pràctica musical conjunta. Als dos últims cursos de Nivell Elemental augmenta la càrrega lectiva i la complexitat dels continguts per tal que l’alumnat estigui preparat per a una eventual prova d’accés al Grau Professional de música.

Nivell Mitjà (4 cursos)

Coincidint amb els quatre cursos d’ESO, l’alumnat de Nivell Mitjà perfeccionarà les seves habilitats interpretatives, tant les individuals com les col·lectives, i aprofundirà en continguts teòrics amb l’objectiu d’assolir i mantenir competències avançades en música.