La secció al Barret Picat n. 246

Aquesta setmana s’ha publicat el número 246 de la revista Barret Picat. A continuació podeu veure la nostra secció:

Setmana d’exàmens

Els estudis a la nostra Escola de Música es divideixen en dos quadrimestres, el primer dels quals va de setembre a gener i el segon dels quals va de febrer a juny. Tal com organitzem el calendari acadèmic, al final de cada quadrimestre tenim una setmana d’exàmens i, després, una setmana d’audicions.

Aquest curs 2020-21, la setmana d’exàmens del primer quadrimestre va estar condicionada per un confinament que arrossegàvem des d’abans de Nadal, el qual no ens va permetre dur a terme les avaluacions de forma presencial i, per tant, ens va obligar a buscar una alternativa. Aquest segon quadrimestre, en canvi, ha sigut molt més tranquil i la primera setmana de juny hem pogut tenir una setmana d’exàmens gairebé com les que teníem abans de la pandèmia.

L’alumnat ha pogut demostrar els coneixements adquirits a les classes individuals d’instrument i també a les classes col·lectives de llenguatge musical en una sèrie de proves que també han servit per a constatar l’aprofitament d’un curs que tothom sap que ha sigut, com a mínim, diferent.

Setmana d’audicions

Tal com hem dit, al final de cada quadrimestre sempre tenim una setmana d’exàmens i, a continuació, una setmana d’audicions. Al primer quadrimestre, les mesures de prevenció de contagis no permetien la celebració de cap acte presencial de les característiques d’una audició d’escola de música, la qual cosa va fer que penséssim una alternativa en forma d’interpretacions en vídeo.

Però aquest segon quadrimestre, per fi, la millora de la situació ens ha permès programar un parell d’actes en forma d’audicions d’instrument individual, les quals han sigut el primer acte en què podíem interpretar música en directe per a un públic des del mes de gener de l’any 2020.

No cal dir que estem molt contents d’haver pogut programar dues audicions després de tant temps, ja que la música és una mica menys música si no es tradueix en un petit concert en directe. Durant les audicions vam poder escoltar alumnat de bateria, de flauta travessera, de guitarra, de piano i de violí, el qual va oferir un ampli ventall de peces clàssiques, modernes i tradicionals a un públic de 16 persones que permetia complir en tot moment les mesures de distància i seguretat.

Acabament del curs

Finalment, acabem el curs 2020-21 amb molt bones sensacions, amb la satisfacció d’haver vist com la feina organitzativa ha tingut la seva recompensa i amb l’alleujament de qui comença a veure la llum després d’un any complicat per a tothom però que aquí hem afrontat amb moltes ganes i il·lusió.

Com ja vam explicar, la pandèmia del coronavirus ha anat provocant alts i baixos al llarg del curs, però la constant ha sigut que fos quina fos la situació i fos quina fos la plataforma, a l’Escola de Música no hem parat de fer classes cap setmana. Per tant, objectiu complert!

Només ens queda fer un agraïment a tothom que ha treballat perquè aquest curs hàgim pogut seguir fent classes de música, a les famílies i a l’alumnat per la bona predisposició i al professorat per la capacitat d’adaptació a la situació i la seva professionalitat.

Nosaltres ens posem a treballar perquè el curs 2021-22 sigui encara millor. Bon estiu!