Orquestra de Cambra de la Catalunya Interior

CONCERT DE L’ORQUESTRA DE CAMBRA DE LA CATALUNYA INTERIOR, ÈXIT ROTUND

Un dels objectius que es va proposar la nova direcció del centre per aquest curs és fer arribar la música a tothom del poble. Amb aquesta finalitat el passat diumenge 13 de novembre vam gaudir del concert Opus 1, El camí més llarg comença amb una passa a càrrec de l’Orquestra de Cambra de la Catalunya Interior. Per motius acústics, el concert va tenir lloc a la Sala 1 d’Octubre i per sorpresa de les organitzadores, aquesta va quedar plena de gom a gom per escoltar aquesta formació tant nombrosa i tant poc freqüent de sentir a Linyola.

Es van interpretar obres de Nielsen i Britten, a més de comptar amb l’estrena absoluta de Quàlia del jove compositor Bernat Giribet, natural d’Artesa de Segre, qui explicà els tres moviments contrastats que configuren la seva obra: Déjà-vu, Les esquerdes dibuixen i Vals culinari.

Després de llargs aplaudiments, la cantant de tan sols 18 anys Maria Baró es va sumar per interpretar sis cançons per a veu i orquestra, acabant d’enamorar amb la seva veu un públic molt entregat. Josep Rodríguez, Bernat Giribet i la mateixa Maria Baró firmaven la lletra d’aquestes cançons amb música de Giribet, Baró i Jordi Castellà, el director de l’orquestra.

El concert va acabar amb una doble sorpresa. L’alumnat de l’escola de música va interpretar una peça per a veus blanques de Bernat Giribet Un quart de sis amb una coreografia molt divertida que a més d’una persona li va fer aixecar el cul de la cadira. Un magnífic arranjament de la popular cançó Viva la vida de Coldplay, fet per Jordi Castellà, va posar punt i final a aquesta experiència musical que comptava exclusivament amb talent emergent lleidatà Kilòmetre 0.