Ultimant els preparatius per al nou curs

Aquestes setmanes ens trobem ultimant els preparatius per al nou curs 2020-21. Al llarg dels propers dies l’Escola de Música experimentarà canvis en la distribució de les aules, canvis en els protocols de neteja i manteniment, canvis en l’equip docent, canvis en l’equipament, etc., tot plegat amb l’objectiu que l’obertura del centre es faci amb les mesures que millor garanteixin la seguretat del professorat i l’alumnat.

Per sort, la relació entre l’espai de què disposem a l’edifici i el nombre d’alumnes que tenim per grup ens facilita molt la tasca. Resumint-ho, al final tindrem grups petits que faran classe en espais prou grans com perquè entre ells pugui haver-hi una distància de seguretat inclús superior a la indicada. Això, juntament amb l’ús obligatori de mascareta, el rentat de mans abans d’entrar a cada classe, el control del flux de persones a les entrades i sortides, la prohibició que els adults pugin fins dalt a acompanyar l’alumnat, els protocols de ventilació d’aules i desinfecció de superfícies entre classe i classe, la responsabilitat de les famílies de no dur els seus fills o les seves filles a l’escola de música en cas que presentin simptomatologia compatible amb la COVID-19, els protocols d’actuació en cas de detecció de simptomatologia, etc., ens situa en un context molt controlat que reduirà de forma dràstica la possibilitat de contagi dins del centre.

A més a més, si algun/a alumne/a s’hagués d’estar a casa en aïllament preventiu perquè al seu grup estable de l’escola de primària s’ha confirmat un positiu en COVID-19, es garantirà que pugui seguir fent música a distància mitjançant les eines de la G Suite for Education de Google, un paquet de programes informàtics per a centres educatius que ens facilitaran la docència virtual.