La secció al Barret Picat n. 244

A finals de febrer va publicar-se el número 244 de la revista Barret Picat. A continuació podreu veure la nostra secció:

Més classes telemàtiques

Després d’unes vacances de Nadal atípiques, com tot l’any 2020, la setmana de l’11 de gener vam reprendre l’activitat a l’Escola de Música, tot i que encara no vam poder veure’ns les mascaretes, ja que durant tot el mes vam seguir impartint les classes per via telemàtica.

Malgrat tot, vam seguir treballant de valent perquè el mes de gener coincideix amb l’acabament del primer quadrimestre i això sempre va acompanyat d’una setmana d’exàmens i una setmana d’audicions.

Recordem que la setmana d’audicions és aquella en què programem dues o tres actuacions a càrrec de l’alumnat d’instrument individual amb l’objectiu que puguin compartir el que han après amb un públic, la qual cosa és part fonamental de la seva evolució com a músics. I el cas és que aquest any no pintava gaire bé, la cosa, ja que de moment no podíem assistir al centre ni per a fer classes.

Com sempre, la bona disposició de les famílies, l’alumnat i el professorat va fer possible el que d’entrada semblava ben difícil, i encara que no vam poder tornar a l’Escola de Música en tot el gener, al final hem pogut suplir les diferents situacions amb una mica d’imaginació.

Tastets de música

Com que l’allargament de les mesures per a la contenció del coronavirus sempre és progressiu, no vam saber gairebé fins a l’últim moment que finalment no seríem a l’Escola de Música durant la setmana d’audicions.

A mesura que ens en vam fer la idea, vam començar a rumiar una alternativa, ja que no volíem que l’alumnat perdés la possibilitat de compartir la seva música amb un públic. Si no, perd bastanta gràcia, tot plegat!

El resultat final ha estat el que hem anomenat Tastets de música: un conjunt de gravacions curtes interpretades per alumnes de l’Escola de Música, des de casa seva, com a resultat de la feina que són capaços de fer inclús quan la situació és adversa i no tenen més remei que rebre les classes a través d’una pantalla.

Si voleu escoltar aquests artistes i gaudir de les cançons que interpreten amb el piano, la guitarra, el violí o la flauta travessera, els trobareu a la web de l’Escola de Música, a l’apartat corresponent. Feu-hi un cop d’ull, que val la pena!

Represa de l’activitat presencial

Després de fer mans i mànigues per a resoldre l’acabament del primer quadrimestre sense poder assistir al centre, una nova modificació de les mesures ens permet tornar a impartir classes presencials a l’Escola de Música des de la segona setmana de febrer.

És curiós que la situació epidemiològica del país no és pas millor que altres setmanes en què no podíem fer classes presencials, però la diferència és que ara consideren que l’activitat a les escoles de música autoritzades és educació, la qual cosa ja reclamàvem des de les primeres restriccions. Ara, que duri.