La nostra secció a la revista del poble

Aquesta setmana s’ha publicat el número 242 de la revista Barret Picat, dins la qual procurem mantenir regularment una secció en què expliquem el dia a dia i les novetats de l’Escola de Música.

La revista es pot obtenir a l’Estanc Camarasa i també a la botiga Ca l’Eduardet, i sempre en tenim un exemplar a la sala d’espera del centre perquè puguin fullejar-la alumnat, professorat i famílies. Tanmateix, les mesures de prevenció del coronavirus fan que aquest curs no hàgim pogut habilitar la sala d’espera, i és per això que hem pensat de copiar la nostra secció a continuació:

Engeguem el nou curs 2020-21

Feia des del dia 13 de març que l’alumnat de l’Escola de Música no trepitjava les instal·lacions de Cal Formiguera, però el passat dilluns dia 14 de setembre, per fi, vam poder engegar el nou curs 2020-21 de forma presencial.

En total, comptant també les vacances d’estiu, han estat 6 mesos sense poder gaudir de les aules i equipaments de l’Escola de Música, i encara que ja vam explicar que entre el març i el juny vam seguir treballant, cadascú des de casa seva, estem segurs que tothom ja tenia ganes de tornar a assistir al centre.

Les novetats d’aquest curs

Encara que tota o la majoria de gent estigui contenta de tornar a les aules, la realitat és que seguim enmig d’una pandèmia que condiciona moltes maneres de funcionar. És per això que el nou curs només podia començar després de fer un intens treball de preparació i condicionament de les classes i l’activitat general de l’escola.

En aquest sentit, la direcció del centre vam preparar un pla d’organització que recull totes les novetats que ens han de permetre realitzar un curs presencial sense comprometre la seguretat de la comunitat educativa de l’Escola de Música. L’objectiu del pla és eliminar l’aleatorietat de les accions del dia a dia per a poder treballar en entorns controlats que garanteixin tant com sigui possible la seguretat i, sobretot, la traçabilitat en cas de contagi.

Això s’ha traduït en una sèrie de normes i protocols que descriuen des de l’entrada i sortida del centre fins al funcionament de cadascuna de les classes que s’hi duen a terme, passant també per un nou enfocament de la neteja de les instal·lacions i inclús una redistribució de les aules.

Redistribució de les aules

Per a poder posar en pràctica tot allò que havíem recollit al pla d’organització va caler repensar els diferents espais de l’Escola de Música.

Després d’unes quantes tardes de moure prestatges, pianos, taules, etc., passadís amunt, passadís avall, ja podem acollir els diferents grups d’alumnes en espais prou grans com perquè entre tots ells hi hagi sempre la distància de seguretat recomanada. Això, juntament amb l’ús obligatori de mascareta tant per a l’alumnat com per al professorat i l’aplicació de les noves normes i protocols, posarà les coses molt difícils a qualsevol virus que vulgui circular pel centre.

Els dos fitxatges de la temporada

Una altra de les novetats d’aquest curs ha estat la incorporació a l’equip docent de dues de les millors professores de música d’aquestes contrades: la Míriam Cortada i l’Ester Trilla.

La Míriam, flautista, titulada superior en pedagogia de la flauta travessera per l’ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) i amb experiència en diverses escoles de Barcelona i orquestres, impartirà classes de Sensibilització i de flauta travessera. L’Ester, violoncel·lista, titulada superior en interpretació del violoncel també per l’ESMUC i amb experiència com a docent i com a intèrpret en diferents orquestres del territori, impartirà classes de Sensibilització, Conjunt vocal, Llenguatge musical i violoncel.

Estem molt contents de poder comptar amb elles, però volem aprofitar també per a fer una valoració molt positiva de la feina que van fer en aquesta escola l’Esteve Berengué i la Paula Martínez, l’un amb la seva aposta per la vessant més clàssica de la guitarra, intentant sempre que el seu alumnat millorés a través de les peces dels Ferran Sor, Ferdinando Carulli, Leo Brouwer i companyia, i l’altra acudint al rescat de l’ensenyament de la flauta travessera al nostre poble quan a falta de pocs dies per a començar el curs passat ens vam quedar sense professora i va acceptar venir ella a impartir aquestes classes cada setmana al centre on havia estudiat fins feia pocs cursos. Des d’aquí, moltes gràcies i molta sort a tots dos!

Estrenem llibres!

A partir d’aquest curs, l’alumnat d’Iniciació 1, Iniciació 2 i Nivell Elemental 1 utilitzarà llibres elaborats pel professorat de l’àrea de Llenguatge musical de l’Escola de Música.

Els llibres d’Iniciació 1 i Iniciació 2, de 96 i 92 pàgines respectivament, treballaran els quatre apartats de l’assignatura: el solfeig, el dictat, la teoria i l’audició. D’altra banda, el llibre de Nivell Elemental 1, de 40 pàgines, se centrarà només en el solfeig, el dictat i l’audició, ja que la teoria es treballarà a part, amb un altre mètode.