Formació “Improvisar per aprendre música”

El passat dissabte 4 de novembre, l’Escola de Música Municipal de Linyola acollia una formació organitzada per l’ACEM (Associació Catalana d’Escoles de Música). Es titulava “Improvisar per aprendre música” i anava dirigida al professorat d’escoles de música del territori.

Fer música amb l’instrument sense llegir una partitura, atrevir-se a tocar una melodia improvisada, acompanyar amb l’instrument una altra persona que està tocant, aprendre una melodia de memòria des de l’escolta, inventar melodies sobre una roda d’acords o tocar en grup són algunes de les situacions que podem trobar-nos com a músics. Aquest curs oferia una sèrie d’estratègies pedagògiques per a poder posar en pràctica les situacions esmentades a l’aula amb l’objectiu d’oferir eines per a desenvolupar la creativitat musical de l’alumnat, tot a través del joc i el gaudi.

El curs va tenir una durada de 8 hores i va ser conduït pel violoncel·lista i pedagog Quico Pugés, professor de l’ESMUC. Van assistir-hi una dotzena de professors i professores procedents d’escoles de música del territori lleidatà, els quals es van emportar una motxilla carregada d’experiències i noves maneres d’entendre la improvisació a l’aula.