EL RELLOTGE ÉS UN ELEMENT DE L’AULA QUE TENIM PRESENT EN DIFERENTS MOMENTS DEL DIA.
ENTREM A L’ESCOLA A LES 9:00. QUAN LA BROCA LLARGA I PRIMA ARRIBA AL 3 RECOLLIM EL MATERIAL DE LA REBUDA MATINAL. QUAN LA BROCA CURTA PASSA DEL 10 I LA LLARGA I PRIMA ÉS AL 6 SORTIM AL PATI. ENTREM DEL PATI A LES 11:00… I AIXÍ HI ANEM FENT REFERÈNCIES AL LLARG DEL DIA.
AMB EL GRUP DE NENS I NENES DE P5 I 1r HEM INICIAT L’ACTIVITAT DEL TALLER DE MATES FENT ÚS DE LA MEMÒRIA VISUAL. HEM TANCAT ELS ULLS I HEM INTENTAT DE RECORDAR COM ÉS EL RELLOTGE DE LA CLASSE I TOT SEGUIT L’HEM DIBUIXAT.
MENTRE ESTAVEN DIBUIXANT, ELS MATEIXOS NENS I NENES S’ANAVEN ADONANT QUE HI HAVIEN DIBUIXAT ALGUNS DETALLS QUE NO HI HAVIEN D’ANAR, QUE S’HAVIEN EQUIVOCAT I HAN DEMANAT DE FER-NE UN ALTRE.
TOT SEGUIT HEM AGAFAT EL RELLOTGE DE LA CLASSE I L’HEM COMENTAT ENTRE TOTS.
A CONTINUACIÓ TOTS ENS ENS HEM CONVERTIT EN AGULLES DE RELLOTGE I HEM ANAT UBICANT LES HORES RESPECTE AL MOVIMENT DELS NOSTRES BRAÇOS. PRIMER LES 12:00, LES 3:00, LES 6:00 I LES 9:00 I TOT SEGUIT TOTA LA RESTA D’HORES EN PUNT.
HEM DESCOBERT QUE PER SER L’HORA EN PUNT L’AGULLA,BUSCA O BROCA SEMPRE HA D’ESTAR AL 12 I QUE QUAN LES HORES ES TROBEN A LA BANDA DRETA I LES AGULLES BAIXEN (MOVEM EL NOSTRE BRAÇ ESQUERRA) QUE LES HORES QUE ES TROBEN A LA BANDA ESQUERRA , LES AGULLES PUGEN (MOVEM EL NOSTRE BRAÇ DRET).
A CONTINUACIÓ TOTS JUNTS HEM OBSERVAT UN PER UN CADA UN DELS DIBUIXOS I HEM FET APORTACIONS DE MILLORA.
EN UNA ALTRA SESSIÓ HEM UTILITZAT MATERIAL PER DESCOBRIR I RELACIONAR DIFERENTS SÍMBOLS QUE REPRESENTEN L’HORA I D’AQUESTA MANERA HEM DESCOBERT ELS RELLOTGES ANALÒGICS, ELS DIGITALS, L’ESCRIPTURA EN LLETRES DE LES HORES I TAMBÉ ELS NÚMEROS ROMANS.
SI VOLEU VEURE IMATGES DE LES SESSIONS PODEU FER CLIC A LA IMATGE.