ELS ALUMNES DE CICLE SUPERIOR ANEM A INSPECCIONAR EL RIU🏞

Els alumnes de Cicle Superior, dins del Projecte Rius, promogut per l’associacio Hàbitats, vam anar a fer la inspecció i anàlisi del nostre tram de riu.

Abans de la sortida vam treballar a l’aula sobre els invertebrats, els bioindicadors i què volia dir fer una inspecció al riu.

Aquí teniu alguns fragments de textos escrits per ells sobre la sortida.

“El divendres dia 9 d’octubre de 2020 els alumnes i tutores de Cicle Superior vam fer la sortida de projecte rius. Ens vam reunir a la classe a les 8:55 per començar a caminar en direcció a l’ajuntament. Quan estavem a la carretera de l’ajuntament vam enganxar al camí del bosc i el final de la caminada ens vam trobar a l’Edgar que ens estava esperant. Vam caminar un tros més i vam arribar al pont on la Clara i uns quants voluntaris van anar a buscar les garrafes d’aigua i les safates amb el material d’inspecció de riu. Després vam esmorzar.”

“Quan vam arribar vam començar a repartir el tram de cada un dels grups, vam agafar el material i vam començar a treballar. Vam estar més de 2h inspeccionant el riu.”

“El tros que ens va agradar més va ser la part dels macroinvertebrats, tots els grups van agafar més o menys el mateix, no gaire cosa. Quan tots els grups havien acabat ens vam posar tots junts i vam fer la part del ph, transparència, l’oxigen dissolt,…”

” M`ho vaig passar molt bé fent la inspecció i vaig aprendre moltes coses”

“Aquest any, al riu i baixava molta més aigua que el curs passat”

Us adjuntem algunes fotografies sobre el treball previ que vam realitzar a l’escola i del dia de la sortida.