Eleccions al Consell Escolar 2023

ELECCIONS CONSELL ESCOLAR 2023

El Departament d’Educació ha convocat eleccions per tal de renovar els representants als Consells Escolars dels Centres Docents públics de Catalunya. El procés electoral s’efectuarà per renovar la meitat dels membres de cadascun del sectors que formen els consells escolars.

Què és un Consell Escolar ?

El Consell Escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre, amb funcions en l’àmbit de la programació general, i en el seguiment i avaluació de les seves activitats.

Els membres del Consell Escolar són escollits per quatre anys. Cada dos anys es renova la meitat dels membres representants de mestres i la meitat dels membres representants del sector famílies d’alumnesEnguany cal escollir 4 membres del sector pares

Quina és la composició del Consell Escolar de la nostra escola:

• La directora del centre, que n’és la presidenta
  • La cap d’estudis.
  • El secretari (amb veu però sense vot).
  • 1 representant de l’Ajuntament.
  • 5 mestres elegits pel Claustre.
  • 5 pares/mares elegits entre ells, inclòs 1 representant de l’AFA.
  • 1 representant del personal d’administració i serveis (PAS) i personal d’atenció educativa (PAE)

TOTAL = 16 membres del Consell Escolar del Centre.

Tots ells han de ser elegits per cadascun dels sectors corresponents (sector famílies, sector mestres, sector PAS/PAE). Excepte:

• La directora, la cap d’estudis i el secretari.
  • La representant de l’Ajuntament.
  • La representant de l’AFA que la designa la pròpia associació.

Qui té dret de vot ?

Tots els pares, mares i els/les tutors/es legals, els fills i filles dels quals estiguin matriculats/des al centre en el moment de la convocatòria de les eleccions.

Per què és important que participeu les famílies ?

Procediment d’elecció o renovació dels membres del Consell Escolar. SECTOR PARES

• A partir del dilluns 6 de novembre fins al dimecres 8 de novembre  podeu comprovar el cens de mares i pares.   Aquest llistat el trobareu a sobre del moble blanc de la porta principal de l’escola.
  • Poden ser candidats/des al sector pares: tots els pares o mares o tutors legals d’alumnes del centre. Per ser candidat cal omplir un imprès que podeu recollir a l’escola i que també trobareu aquí a l’article. Hi ha temps fins el 8 de novembre. Adjuntem el document Document candidatura
  • Votacions: el  22 de Novembre: les votacions són personals, directes i secretes. Pot votar tant el pare com la mare o tutor/a legal dels alumnes escolaritzats en el Centre.
  • Mesa electoral: A la mesa electoral hi haurà un/a mestre/a i dos pares o mares voluntaris. Actuarà de secretari/a el pare o mare de menys edat.

El Dijous 9 de novembre es publicarà el llistat de les persones que han presentat la seva candidatura.

Animeu-vos a participar, tots sumem al Cinto!
Atentament,

L’Equip Directiu