Laboratori de lectura

Dins el projecte Pallars Lector hi ha programat un laboratori de lectura per a l’alumnat de 4t, 5è i 6è.

Per tal de dur a terme aquest projecte, va venir la Núria Barceló del Centre de Recursos de Tremp a fer el taller del “Laboratori de lectura”: Un Tip d’Art.

Ens vam ubicar tots al menjador per a fer l’activitat, respectant les distàncies entre els grups i amb l’ús de la mascareta.

La Núria va començar el taller mostrant als alumnes diversos contes relacionats amb l’art.

Seguidament, va explicar uns contes molt entranyables relacionats amb la capacitats que hi ha en tots nosaltres per tal de convertir-nos en petits o grans artistes.

A continuació, va donar a cada grup una imatge de pintures realitzades per pintors famosos com Dalí i Picasso. Els hi ha va dir que a partir d’aquesta imatge, havien d’inventar una història. Després ho van ficar en comú.

Per acabar el taller, la Núria els va oferir un material concret per tal de composar, individualment, una caricatura. Els nens havien de tirar un daus i segons el número que els hi sortien, havien de mirar una graella que els hi indicava la forma que havia de tenir cada part de la cara. Ho dibuixaven en papers de colors i després ho havien d’anar enganxant al paper principal. Va ser també una activitat molt engrescadora.