Història

Les nostres arrels:
L’Escola Miquel Martí i Pol va obrir les seves portes el setembre de l’any 2003, fruit de la fusió de les escoles Carme Simó i Sant Gregori, ubicades al Centre històric de Sabadell i ambdues amb una llarga tradició. Durant el procés de fusió es va treballar amb l’objectiu d’unificar criteris per engegar un nou projecte educatiu, tot recollint les experiències i trets diferencials de cadascuna de les dues escoles.

Escola Carme Simó Escola Sant Gregori

El lloc que ocupem:
El lloc que ocupa la nostra escola estava envoltat de “vapors”: Vapor Buxeda Vell (1853), la fàbrica Prats i Benassat (1852), Vapor Buxeda Nou (1861), Vapor Ca l’Escardat (1862), Vapor de la O (1863), Jeroni Gibert (1878) i Narcís Nunell (1880). Els primers anys l’escola va estar envoltada de fàbriques en desús que poc a poc van ser enderrocades i van donar pas a nous blocs de vivendes.

El nostre nom:
L’11 de novembre de 2003 va morir l’escriptor de Roda de Ter, Miquel Martí i Pol. El seu nom va ser el més votat per tota la comunitat educativa i per aquest motiu la nostra escola s’anomena Miquel Martí i Pol. El segon més votat va ser El Vapor de les Lletres, per això la biblioteca de l’escola rep aquest nom.

El moment present:

Volem una escola que fomenti el creixement personal de l’alumnat en tots els seus àmbits. Que posin a l’alumnat al centre de l’aprenentatge, fent-los conscients del seu propi procés. Volem una escola oberta a les famílies, dinàmica i viva  i actualitzada a les noves demandes de la societat.