SORTIDA A LA DEPURADORA

El dia 21 de novembre, l’alumnat de 5è A/B de l’escola Minerva vam visitar la planta de la depuradora de Lleida.

El nostre objectiu era conèixer el circuit de l’aigua a la ciutat de Lleida, des de la seva captació. Vam poder identificar diferents tipus de residus que arriben de les nostres llars, i com són tractats per tal de netejar l’aigua el màxim possible, abans de tornar-la de nou al riu Segre, i continuar el seu cicle natural.

Una de les moltes coses que vam aprendre és que “MAI S’HAN DE TIRAR TOVALLOLETES AL VÀTER, CAP MENA DE TOVALLOLETA!!”, ja que mai es desfan, i triguen molts i molts anys en degradar-se.

Lleida, 22 de novembre 2023

5è SORTIDA DE FINAL DE CURS A MEQUINENSA

El dijous 25 de maig del 2023   l’alumnat de 5è vam realitzar la sortida de final de curs  de tot el dia a la localitat de  Mequinensa.

Vam sortir de Lleida a les 9h, i quan vam arribar a la població  ens vam rebre els monitors de Jovial Adventure, els quals ens havien preparat unes activitats molt engrescadores i divertides, i vam tenir l’ocasió de fer un dia de convivència.

En pic vam esmorzar, ens vam dividir en dos grups, i vam fer diferents activitats:

Durant el matí vam fer kayak, una activitat esportiva on l’alumnat van gaudir d’un bon bany, i  vam visitar el Museu de la Mina, una visita cultural, molt interessant i curiosa, per poder entendre com  treballaven fa temps a les mines. A l’acabar vam dinar tots plegats.

A la tarda vam poder conèixer millor l’entorn i també a la resta de companys/es  a través d’una cursa d’orientació on vam barrejar alumnat de les dos sedes de Balàfia i Pinyana.

Cap a les 17h. vam arribar a escola, mig autocar anaven dormint….el dia havia estat molt intens i van viure una gran experiència.

ROBOTS EDISON A L’AULA

hem rebut la visita del Guifré, que s’està formant com a mestre dintre del Grau de Ciències de l’Educació, en la menció de STEAM.

Fa unes setmanes ens va ensenyar a programar amb Scratch, i aquesta vegada ha vingut a fer-nos una demostració de com programar els robots Edison, i hem pogut gaudir d’una jornada molt engrescadora i motivadora per l’alumnat, ja que amb les instruccions bàsiques facilitades pel Guifré, els mateixos alumnes han programat els robots Edison, i han pogut aconseguir els seus reptes.

A la nova llei d’Educació la LOMLOE, en l’apartat de competències digitals s’inclou la creació de continguts digitals, i aspectes relacionats amb la programació, ciberseguretat, la privacitat, la resolució de problemes i el pensament computacional.

Al final de l’etapa de Primària, l’alumne ha de saber desenvolupar aplicacions informàtiques, solucionar reptes amb eines tecnològiques creatives i sostenibles, per tal de respondre a algun problema concret, i per tant, cal incloure a les aules la programació per BLOCS i la ROBÒTICA EDUCATIVA.

5è XERRADA BUCODENTAL

L’alumnat de Cicles Formatius de bucodental de l’institut Torre Vicens, ens han vingut a visitar a l’alumnat de 5è, per tal d’explicar-nos com millorar la nostra neteja bucodental, de manera que no tinguem càries, i mantenir les nostres boques i dents sanes.

Hem fet un Kahoot  molt divertit i engrescador, l’objectiu del qual era aprendre quins aliments són més bons per no tenir càries, i d’altres maneres d’evitar-les.

També hem portat a terme,  un joc del “Penjat”, per aprendre nou vocabulari com els aliments CARIOGÈNICS.

Els aliments cariogènics són els que produeixen o promouen el desenvolupament de la càries.

Per exemple: arròs, pa, fideus, cereals endolcits, dolços durs, fruites seques, i  aquí també tindríem les begudes ensucrades.

JORNADA INTERESCOLES CICLE MITJÀ

Els alumnes de tercer i quart de primària es van reunir per conèixer la nova escola. Vam aprofitar per juntar les classes de les dues seus per realitzar plegats diferents activitats:

Els alumnes de tercer van realitzar un joc popular mentre que els de quart van duu a terme una dinàmica de grup.

Al finalitzar vam esmorzar junts i tots plegats vam fer una passejada per la nova escola.

TEATRE EN ANGLÈS DE LA MÀ DE @TALETELLER

Tot@s els alumnes de l’escola han pogut gaudir de l’espectacle en anglès de la mà de THE TALE TELLER els quals ens han preparat un espectacle adequat a l’edat de cada cicle on les i els alumnes han participat cantant i ballant.

SORTIDA D’EDUCACIÓ INICIAL A LA GRANJA PIFARRÉ

Ahir els infants de Cicle Inicial vam visitar la Granja Pifarré, situada a l’Horta de Lleida.

La família Pifarré és pagesa i ramadera, amb una activitat agrària de tradició centenària.

Vam gaudir molt realitzant diferents tallers: el de l’hort i bossa d’olors amb plantes aromàtiques, el de farina de panís per donar menjar a les vaques, el de jocs rurals i conducció de tractors, el de munyir una vaca “simulada” a mida real…

També vam poder gaudir d’una estona de joc lliure. Va ser un dia genial!

Podeu trobar més informació sobre aquesta granja al següent enllaç: GRANJA PIFARRÉ

Escoles sostenibles de Lleida

Us enrecordeu que des de l’escola tots i totes vam fer una proposta a la xarxa Agenda 21 pel nou logo i nom?

La nostra proposta va ser LLEIDA SOSTENIBLE.

Doncs ja tenim nom i imatge de la nova xarxa! A partir del pròxim curs, la nostra xarxa s’anomena Escoles Sostenibles de Lleida!

Us agrada?

BIBLIOTECA 4t

Els i les alumnes de 4t B de l’Escola Balàfia – Pinyana han visitat la Biblioteca Pública de Lleida. La visita guiada els hi ha permès descobrir un espai que des del primer moment capta l’atenció per la seva amplitud, lluminositat, calidesa i silenci. La guia els ha conduit per les diferents sales de lectura i els ha informat dels diferents materials i formats culturals als que poden tenir accés com a usuaris del servei.