Aquesta setmana escoltem…

LUDWIG VAN BEETHOVEN

QUI ÉS BEETHOVEN?
Ludwig Beethoven va ser un compositor i pianista Alemany.
La seva música va ser des del classicisme fins al romanticisme.
Va néixer el 16 de desembre de 1770 en la ciutat de Bonn, Alemanya i va morir el 26 de març de 1827 a 56 anys per culpa d’una intoxicació.

COM VA SER LA SEVA INFÀNCIA?
La seva infància va ser complicada, dolenta i trista perquè el seu pare era alcohòlic i li maltractava, i la seva mare va morir per tuberculosis i el Beethoven, tenia 17 anys, es va haver de fer càrrec dels seus germans més petits durant 5 anys.

LA SEVA MÚSICA?
La música de Beethoven és trista, tranquil·la i a la vegada alegre.
Ha fet moltes obres musicals com per exemple: para Elisa, Llar de Lluna, Sonata para piano número 9 i moltes més.
La novena simfonia la va fer quan estava sord i ell mateix es va adonar que no escoltava la seva melodia.

PERQUÈ ES VA QUEDAR SORD?
Beethoven es va començar a quedar sord als 30 anys, perquè ell mateix es va adonar que  s’havia d’apropar més al piano quan tocava perquè no escoltava les seves notes. La seva última melodia va ser quan estava sord.