TALLER “Les cortines d’aire”

El dilluns, vam realitzar a la classe, un taller dirigit als alumnes de 4t de Primària per a tractar la prevenció d’abusos.

L’objectiu principal d’aquest taller ha estat dotar d’eines els nostres alumnes perquè diguin no,  quan alguna cosa no els agrada.

El taller s’ha realitzat a través de l’explicació del conte “Les cortines d’aire”. A través de l’explicació d’aquest, hem treballat les diferents emocions dels personatges. Posteriorment, a través de la participació activa dels alumnes que feien de “detectius” de les situacions, hem treballat els diferents tipus de secrets, la importància de demanar ajuda quan tenim un problema i a quines persones poden recórrer.

Finalment, hem acabat amb una dinàmica per detectar quines són les persones de confiança a les quals hem d’acudir en cas de necessitar-ho.

En conclusió, amb aquest taller, s’han treballat 4 objectius molt concrets.

– Saber distingir entre els secrets bons i els secrets dolents.
– Facilitar i normalitzar l’expressió de sentiments i allò que agrada i que no agrada.
– Saber identificar persones a qui demanar ajuda i maneres de fer-ho.
– Conèixer els drets dels infants i el dret sobre el propi cos.