Gaudim i aprenem als ambients!!!

En aquest segon trimestre comencem la segona ronda d’ambients. Amb la Sanae es farà el treball de la longitud amb la manipulació dels diferents instruments de mesura amb els quals es realitzaran mesures d’objectes així com mesurar l’alçada que té cada nen i nena. Per altra banda, treballarem els nombres ordinals i cardinals incidint més en els ordinals mitjançant un memory el qual serà molt divertit aprendre i diferenciar aquests dos conceptes matemàtics.

A l’àmbit lingüístic treballarem els tipus de frases (enunciatives, interrogatives, exclamatives i imperatives) per enriquir els nostres discursos orals i escrits. L’alumnat de tercer i quart, disposaran d’unes frases que hauran d’enganxar dins d’una plantilla per on li correspongui segons el tipus de frase que és, seguidament hauran d’inventar-se una frase de cada tipus.

Per altra banda, també treballarem l’article per tal de reforçar la gramàtica i millorar així els nostres escrits perquè les nostres frases tinguin concordança amb el gènere i nombre.

Per continuar practicant l’escriptura, faran una proposta creativa. Hauran d’inventar frases a partir d’uns ítems donats (personatge, acció i lloc) mitjançant un joc “llença el dau i crea”.

Pel que fa a la comprensió lectora, aquest trimestre treballarem la interpretació d’un mapa del sistema de transport públic, exactament el trajecte de Monistrol-Montserrat, l’alumnat de tercer i quart tindran una còpia d’aquest trajecte amb les franges horàries i les tarifes de preu, seguidament han  de contestar una sèrie de qüestions cada curs tindrà un nivell de dificultat.

Per últim, tindran dues propostes lúdiques i manipulatives, la primera que és la de construcció de polígons per reforçar el concepte treballat en el primer trimestre i la segona és un joc de taula que ens va cagar el Tió als alumnes de quart i que es diu “Ubongo”, consisteix a resoldre els trencaclosques per construir formes específiques i guanyar punts. Aquest joc es pot jugar tan individual com per grups, la idea és que a mesura que van acabant les altres propostes que he mencionat abans, aniran passant pel joc de taula i s’aniran formant petits grups.

A l’ambient de la Celia, dins de l’àmbit matemàtic, consolidarem a partir d’un joc individual o en parelles el concepte del doble i  el triple d’un nombre. Ens adonarem que per obtenir el doble hem de multiplicar per 2 i per fer el triple per 3. D’aquesta manera és més ràpid que sumar dues o tres vegades el mateix nombre. També, primer de manera manipulativa situant en la recta numèrica i després ens enfrontarem al paper, aprendrem arrodonir un nombre a la desena i la centena més propera en el cas dels alumnes de tercer; i a la unitat de miler amb els alumnes de quart.

D’altra banda, dins de l’àmbit lingüístic treballarem la comprensió lectora a partir de la interpretació d’un cartell publicitari.

Deixarem volar la nostra imaginació i practicarem l’expressió escrita a partir d’Històries Creatives sobre l’hivern. A més, ens familiaritzarem i posarem en pràctica l’autocorrecció a partir d’una rúbrica.

La proposta guiada dels pronoms personals, ens permetrà conèixer què són els pronoms personals, quins i que a l’hora de substituir-los pel subjecte, han de concordar amb el verb.

Un cop acabes totes les propostes més acadèmiques, podrem jugar al Cuboro, un joc manipulatiu que ens permet desenvolupar la creativitat, la concentració i desenvolupar el sentit espacial i pensament lògic creant circuits per on han de travessar una bala. També, jugarem al joc que ens va cagar el tió als alumnes de tercer, el Rinho Hero que ens permetrà fomentar la motricitat fina, la coordinació ull-manual, la concentració i la relació entre iguals.

A l’ambient de l’Àngels, dins de l’àmbit matemàtic, treballarem la resolució de problemes a partir de diferents propostes. Els alumnes de 4t han de preparar una super festa amb tot el que implica: sumes i restes amb euros, estimacions, utilització de l’euro, plantejament i resolució de problemes, fer hipòtesi i  utilitzar les matemàtiques per resoldre’ls. Els alumnes de 3r, treballaran també l’euro en una compra ben divertida on han de calcular i utilitzar operacions per fer compres amb euros.

També treballarem geometria, concretament els angles. Els alumnes de 4t han de buscar, analitzar i diferenciar angles en objectes de la vida quotidiana i els nens i nens de 3r, faran el seu nom utilitzant només angles, per posteriorment identificar-los en el seu nom.

D’altra banda, dins de l’àmbit lingüístic, aprofitant que estem treballant l’euro, treballarem la comprensió lectora d’un tiquet de compra.

Pel que fa a l’expressió escrita, posarem a prova i consolidarem els aspectes ortogràfics que vam treballar al primer trimestre. En aquesta proposta, farem de “Reparadors de frases” i haurem de corregir frases que tenen faltes d’ortografia relacionades amb els aspectes treballats.

La proposta guiada treballarem les paraules agudes, planes i esdrúixoles, la separació sil·làbica i la identificació de la síl·laba tònica per tercer i a quart incrementarem la dificultat dels continguts ja esmentats amb el treball dels dígrafs.

Un cop acabes totes les propostes anteriors, podran fer les propostes lúdiques i manipulatives. Podran  jugar al Kapla, un joc manipulatiu que ens permet desenvolupar l’enginy, la motricitat a través de la construcció, utilitzant la lògica  per fer construccions i que requereix concentració i de treball en equip per aconseguir les formes desitjades.

També, jugarem al ZAS, un joc matemàtic molt divertit on posarem a prova l’agilitat mental i practicarem les taules de multiplicar.

Al llarg de les rondes us anirem penjant les imatges al mateix drive que el trimestre anterior.