DIA DE LA DONA

El divendres, els alumnes de tercer, hem gaudit a l’escola del 8M, dia de la dona.

Vam fer un cercle de paraula per veure quins coneixements tenen  els alumnes sobre la igualtat de gènere. A continuació, vam visualitzar un vídeo sobre la història del dia de la dona.

Us deixem l’enllaç per si el voleu veure a casa: https://www.youtube.com/watch?v=nW9-hIGLCvQ

Una vegada visionat el vídeo, per grups han hagut de reflexionar sobre l’evolució del rol de la dona en la nostra societat.És important saber d’on venim per tenir clar a on volem arribar. També, ens hem adonat com les dones han canviat el món al llarg de la història, i del que fan les dones més  importants de la nostra vida per nosaltres.

Un cop feta l’activitat de barreja, per grups han  escollit cinc qualitats de les dones importants que han sortit al vídeo o bé les que ens aporten o ens han aportat les dones que volem i admirem. Cada portaveu, les ha exposat a la resta.

Posteriorment, a partir de totes les que havien sortit als grups, hem escollit les que pensem que són més significatives per definir a les dones que ens importen o han fet història.

Finalment, hem deixat recollida la nostra reflexió sobre el significat del 8M i la figura femenina en un mural per tenir-ho present cada dia.

Respecte i igualtat és el nostre desig tots els dies de l’any!!