AMBIENTS A CI – 2n trimestre

Hola famílies!

A continuació us volem explicar les propostes que hem fet i que estem fent al llarg d’aquest segon trimestre als ambients.

A l’ambient ubicat a l’aula de primer. Pel que fa a les matemàtiques els nens i nenes han treballat amb els chromebooks, amb la web “wordwall”, càlcul de sumes i resolució de problemes. L’alumnat de 2n ha treballat el concepte del doble i la resta portant mentre que 1r ha practicat la numeració fins el 100 amb diferents propostes i problemes matemàtics.

A més han trobat una varietat de propostes relacionades amb la llengua com endevinalles d’objectes, pronoms personals, rodolins, comprensió lectora i ortografia de la lletra R o RR.

Les propostes artístiques també han estat ben diverses, han fet polseres per també treballar la motricitat fina i la simetria havent d’omplir la meitat d’uns dibuixos seguint una quadrícula.

Aquest trimestre també hem fet un canvi en el joc simbòlic i ara a primer disposen de la caseta per poder jugar durant la franja d’ambients.

A més han jugat i construït amb la taula de Lego i amb el joc “taller de robots”.

A l’ambient ubicat a l’aula de segon, els nens i nenes han fet diferents propostes matemàtiques. Manipulant la base 10 hem treballat el concepte de meitat, hem construït casetes de desenes i centenes, els nombres ordinals (del 1r al 10è), hem fet fitxes on han de cercar el nombre d’abans i el nombre de després d’un número donat, numeració fins el 100 i problemes matemàtics.

En relació a la lectoescriptura han llegit, ordenat i escrit els mesos de l’any. Han fet comprensions lectores d’esbrinar cada gos o gossa amb quina família pot viure i també la de com pintar un Sr. Potato. Han fet una proposta de separar e identificar síl·labes i també una comprensió lectora relacionada amb els 5 sentits que estem treballant a medi.

Les propostes artístiques han estat un barret d’hivern amb el rodolí “A l’hivern fa fred i em poso el barret” i també hem fet un gran collage cooperatiu utilitzant diferents materials i aplicant cadascú el seu propi estil artístic. 

Ara tenim a segon la cafeteria, on a més de jugar i desenvolupar el joc simbòlic, estem fent una introducció al euros, comptatge i canvi de les monedes.

També hem jugat al joc “la casa del fantasmes” treballant el concepte espacial.

A la Sala de la Muntanya han fet propostes matemàtiques de numeració i seriació de números, operacions (sumes i restes) i Tangram.

El relació a la lectoescriptura han fet comprensions lectores, lectura de paraules o frases adequant-se al nivell, s’ha inventat endevinalles i han fet la descripció d’un amic o amiga.

Una de les propostes artístiques realitzades ara decora els halls dels nostres mòduls, han fet uns autoretrats molt bonics aplicant molta precisió.  

També estan fent uns dibuixos aleatoris amb el llançament d’un dau.

A l’hora de jugar a la sala de la muntanya aquest trimestre gaudeixen de la cuineta, el minimon del tren, el tradicional joc de taula de l’Oca i el joc de taula de la Caputxeta.

Esperem que gaudiu de les imatges d’aquest trimestre!

Les mestres de Cicle Inicial.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>