Primers dies de curs

Hola famílies, soc l’Alberto Mora i aquest curs seré el tutor dels vostres fills i les vostres filles. Inaugurem el bloc amb dos articles sobre els primers dies de curs. M’agradaria explicar-vos què fem durant la jornada escolar.

Comencem el dia a la rotllana. Aquest és l’espai des del qual sorgeixen la resta d’activitats. Punt de trobada on practiquem i desenvolupem l’escolta activa i l’expressió oral, sense oblidar hàbits tan importants com el respecte del torn de paraula o la regulació del to de veu segons la situació comunicativa.

Ens donem la benvinguda, expliquem breument alguna vivència i ens situem en el dia, mes i any corresponent amb l’ajut del calendari. En acabar, els mestres descriuen les diferents propostes entre les quals els infants poden escollir i realitzar de forma autònoma i quines seran guiades per l’equip de mestres.

En acabar la primera franja de propostes, endrecem la classe, ens rentem les mans i ens disposem a esmorzar i sortir al pati.

En tornar del pati ens tornem a rentar les mans i seiem a la rotllana de nou. Expliquem algun conte i després fem una tertúlia sobre el que hem entès. També hem començat a parlar sobre l’espai, un tema molt interessant sobre el qual investigarem durant un temps.

Finalment, tornem a tenir una estona per completar les propostes que no hàgim acabat abans del pati.

En els dies vinents us compartirem l’horari definitiu que engegarem a l’octubre.

Bé famílies, estem en contacte. És un plaer acompanyar aquest grup durant el seu trànsit pel primer curs de primària.

Una abraçada!

Alberto Mora.