SANT PONÇ 2021

Hola famílies!!

En aquesta setmana especial de Sant Ponç hem treballat de valent i ens ho hem passat molt bé amb les diferents propostes de treball sobre aquesta festa tan especial

A la taula de mates ens hem trobat amb diferents propostes per treballar la quantitat – grafia i sèries. En primer lloc, hi havia dues activitats amb diferents recorreguts, però amb l’objectiu de portar una abella fins a les flors, només seguint els números (de l’1 al 10 i l’altre de l’1 al 20) i no el de les lletres. Per fer això, hem tingut uns cubs petits on hi havia enganxat un gomet amb els números, els quals havíem de posar a la fitxa per construir el camí. Després, en una altra taula hi havia sèries amb abelles, mel, flors, entre altres elements característics del món de les abelles.

També, hem après a jugar a un bingo d’insectes. Estem molt entusiasmats amb els insectes. A més de veure imatges i vídeos sobre el procés de creació de la mel (des de que les abelles agafen el nèctar de les flors fins a la comercialització de la mel), hem visualitzat el comportament i habitat dels diferents insectes que hi havia al bingo: abelles, avispa, libèl·lula, papallona…. Durant les pròximes setmanes coneixerem més cosetes sobre aquests insectes.

A la taula art hem pintat, retallat i enganxat per ordre les diferents fases del procés de creació de la mel.

A la plàstica d’aquesta setmana, s’ha caracteritzat per fer de mini jardiners i jardineres i una altra activitat molt aromàtica. D’una banda, en uns gots petits amb la nostra foto, hem posat terra i unes petites llavors per veure el procés de creixement de la planta. Dia a dia les anirem regant, perquè comencin a créixer per endur-la a casa i continuar cuidant-les. D’altra banda, en els pots que tots i totes han portat dies enrere, els hem utilitzat per posar diferents espècies (pebre, romaní, farigola, orenga) més una fulla de llorer i oli. Després, aquest oli el podem fer servir per posar-ho en alguns aliments, com per exemple la pizza. Han gaudit molt en el procés d’elaboració. Ells i elles ja ho saben, però per si se n’obliden, heu de deixar en repòs l’oli durant un mes, per poder fer-ho servir a les pizzes o la carn.

Relacionat amb el niu de coloms que vam trobar a sobre d’un mòdul de l’escola, hem treballat ordenar una seqüència amb les imatges d’aquests. També hem estat dibuixant i jugant amb els materials de la classe, aprenent a jugar al Dobble. Durant la tarda del divendres ens ho hem passat pipa visitant l’hort de l’escola per veure i olorar els gira-sols, maduixes, faves, farigola, el llorer que hem posat a l’oli. I sobretot felicitar a la Sara que aquesta setmana ha fet 6 anyets!!

Que passeu un bon pont i fins dimarts!!😊

Una abraçada.