Els sols descobrim els cítrics de l’hivern!

Els dos grups dels “sols” d’I5 hem descobert que, durant l’hivern, alguns arbres ens proporcionen  fruits que ens ajuden a no refredar-nos tant pel seu contingut en vitamines i, a través d’aquest fil conductor, hem viscut una experiència d’aprenentatge molt rica amb els fruits cítrics de l’hivern. Taronges, mandarines, llimones, llimes i aranges han estat les protagonistes d’una proposta que ha combinat observació, manipulació, tast, expressió artística i llenguatge escrit.

Els infants han pogut tocar, olorar i observar els fruits amb tots els sentits: n’han descobert els colors, les formes i també les diferències entre ells. El tastet ha estat un moment molt significatiu, ja que han pogut identificar sabors dolços, àcids o amargs, expressar gustos personals i ampliar el vocabulari a partir de les sensacions viscudes. Posteriorment, hem realitzat l’experimentació que els ha permès gaudir de les textures i comprovar a través de la manipulació lliure que passa quan els espremem, els trenquem, quins eren més durs o més tous, que fem amb les pells, etc., tot investigant possibilitats, establint relacions de causa-efecte i posant a prova la nostra habilitat amb els dits i les mans, desenvolupant la nostra psicomotricitat fina. 

Després, a partir de l’observació directa, hem fet un dibuix al natural dels fruits tallats, fomentant la mirada atenta, la concentració i la representació gràfica del que veiem. Finalment, hem escrit el nom dels fruits, reforçant la consciència fonològica, relacionant so i grafia, i donant sentit a l’ús del llenguatge escrit d’una manera funcional i significativa.

Aquest tipus de propostes ens permeten partir de l’experiència directa i del joc, afavoreixen un aprenentatge globalitzat, i permeten als infants connectar el seu coneixement amb el món que els envolta. A més, potencien la curiositat, l’expressió oral, la creativitat i el gust per aprendre, tot respectant el ritme i les descobertes de cadascú.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut