EL MARTA MATA PER LA MARATÓ

Com tots vosaltres sabeu, l’escola Marta Mata sempre ha tingut molt present La Marató de TV3 i hi ha participat de diferents maneres.Aquest any, malgrat ser tan estrany, volem continuar aportant el nostre granet de sorra en aquest fantàstic projecte solidari.

El Marta Mata ha fet aquest vídeo,  amb molta il·lusió, per animar-vos a participar amb La Marató i per encomanar-vos energia i alegria per aquests dies de desembre.

AQUESTA MARATÓ TOCA A TOTHOM! PARTICIPA!!

Concurs de pintura ràpida del GEIEG

Benvolgudes famílies,

El passat 21 d’octubre, i coincidint amb les fires de Girona, els i les alumnes de 3r i 4t vam realitzar l’activitat “Concurs de pintura ràpida” que cada any organitza el GEIEG.

Degut a les característiques d’enguany ( COVID-19), no vam poder desplaçar-nos fins al centre de Girona, així que vam pensar un lloc on hi hagués suficient espai per a poder realitzar aquesta activitat, de dibuix i pintura, on hi participem cada any com a centre escolar.

L’espai escollit va ser el Parc Migdia. Allà vam passar el matí on vam esmorzar, dibuixar, pintar i sobretot ENS HO VAM PASSAR  MOLT BÉ!!!

SORTIDA PER GIRONA (Projecte de Medi)

El dia 3 de novembre, i coincidint amb el projecte de Medi, vam realitzar una sortida de tot el dia per la ciutat de Girona.

Vam visitar tota la part antiga de la ciutat (el Call Jueu, plaça del Vi, part de la muralla, la Rambla, …)

Durant la sortida vam poder conèixer moltes coses interessants com el nom de diferents carrers i el perquè es diuen així ( carrer de les Ballesteries, carrer Abeuradors, carrer de les Ferreries Velles, carrer de l’Argenteria, …), el nom dels diferents ponts que travessen el riu Onyar (pont de Pedra, pont d’en Gómez, pont de Sant Agustí, …), algunes de les llegendes més importants de la nostra ciutat, quins rius passen per Girona, … En definitiva, moltes coses interessants que ens han ajudat a realitzar el nostre projecte.

Per acabar, vam anar a dinar al Parc de la Devesa, on vam poder gaudir d’un dels espais verds naturals de la nostra ciutat.

ENS HO VAM PASSAR GENIAL!!!

25 DE NOVEMBRE: DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA ENVERS LES DONES

El dia 25 de novembre és el Dia Internacional per a l’eliminació de la violència envers les dones.
Com la majoria de vosaltres sabeu, fa molts anys que l’escola commemora aquesta diada amb un ball realitzat per tot l’alumnat i professorat de l’escola per tal de mostrar la nostra condemna i rebuig a totes les violències contra les dones.
Aquest any, degut a la pandèmia, no es podrà realitzar aquest ball però això no vol dir que no el treballem.
Durant aquesta setmana totes les classes, en el seu nivell, han realitzat i realitzaran activitats sobre aquest tema.
Per fer més visible aquest dia, el dimecres 25 de novembre, tota la comunitat educativa porta una peça de roba o un complement de color lila.

Taller “Habitant el món”

Molt bon mes de novembre!!!

Durant aquest mes les tres classes de cinquè estem fent un taller molt interessant. Ens expliquen les diferents maneres que tenen les persones de viure al món, en referència als habitatges.

Després d’haver après un munt de coses, creem els nostres propis habitatges, ajuntant-los en barris fins arribar a fer la nostra pròpia ciutat. Tot això ho fem amb material reciclat que han portat els alumnes. Moltes gràcies a tots!!!

Ens està quedant genial, farem una exposició!!!

Sortida al parc del Migdia

El dimecres 28 d’octubre vam fer una sortida al parc del migdia. Allà vàrem fer jocs cooperatius i un d’ells era d’orientació. Anàvem amb les tablets i amb un mapa per trobar un punts concrets i fer unes proves.

Veieu què és el que ens va preparar en Javi.

Sortida Parc del Migdia

I aquí alguns del moments:

UN SOMNI MOLT ESPECIAL

Ens fa molta il·lusió presentar-vos el conte que ha escrit la nostra companya, Mercè Nadal,  que explica la malaltia de  la seva filla Martina.

És un conte tendre i emotiu sense resultar dramàtic que inclou un escrit de la neuròloga Dra. Toro de la Vall d’Hebron i una part lúdica per fer amb els nens i nenes. Us demanem que en feu difusió i que, si voleu i podeu, col·laboreu. Ho podeu fer de vàries maneres:

• Comprant els contes que vulgueu.
  • A nivell d’empresa, particular o d’institució fent una aportació econòmica per despeses d’impressió o  fent una compra d’uns quants contes per vendre a qui interessi. Es podrà posar el logotip de les empreses i/o institucions que hi col·laborin.

La Mercè i la seva família porten unes quantes campanyes solidàries de diferents projectes i els cal ajuda.

MOLTÍSSIMES GRÀCIES!!!

Taller habitant el món

Molt bon mes de novembre!!!

Ens està quedant genial, farem una exposició!!!