Projecte Tirabuixó

Tirabuixó és un mètode desenvolupat per la músic belga Barbara Van Hoestenberghe que proposa fer diàriament estiraments amb música, per reconnectar cos, ment i esperit i així millorar l’aprenentatge, la sociabilitat i la gestió de les emocions i l’estrès.

Tirabuixó és un projecte de consciència corporal que realitzem a educació infantil. Ofereix unes taules d’estiraments amb música a realitzar de forma diària abans de començar el dia a l’escola. L’objectiu és fomentar  l’hàbit saludable de cuidar-se i moure’s, connectar cos i ment, una rutina que emmarca el pas de casa a l’escola.

Agafar consciència del nostre cos és conèixer-lo millor, saber escoltar-lo i reaccionar quan ho necessiti.  Ens donarà eines per reconèixer els diferents estats d’ànims i emocions en el nostre dia dia.

El treball diari de la consciència corporal té un objectiu principal : restablir la relació entre cos, ment i esperit que sovint estan desconnectats. Els beneficis van molt més enllà dels efectes físics dels estiraments: per una banda, fomenta una millor predisposició al treball i l’aprenentatge a la escola. També permet gestionar millor les emocions i situacions complicades que generen estrès. I com a últim, millora la sociabilitat i el benestar en general dins l’àmbit escolar.

Si cliqueu la imatge us redigirà a la web del projecte Tirabuixó.