El desenvolupament de la competència comunicativa i lingüística en els infants els permet actuar en el seu entorn, construir coneixements i comprendre als iguals i als adults. Saber escoltar i saber parlar bé, són qualitats imprescindibles per poder desenvolupar unes bones relacions personals i socials.
Hi ha moltes situacions a l’aula on podem proposar que el nostre alumnat faci una exposició oral. A segon iniciem les exposicions orals perquè pensem que és un bon moment per fer-ho. La majoria de nens i nenes gaudeixen, en aquestes edats, d’un discurs oral coherent i fluït.
Considerem important que el tema escollit per fer l’exposició oral agradi molt a l’infant, que el conegui bé i pugui interessar als seus companys i companyes de classe. D’altra banda, ha d’explicar perquè ha escollit aquest tema i no un altre. Ha de buscar informació sobre el tema amb el suport de la família i seleccionar què vol explicar als altres. Després elabora un mural o bé una projecció digital amb un guió amb l’ordre de tot allò que vol explicar. Aquest material ofereix seguretat en les primeres vegades que es fa aquesta activitat oral. Aconsellem assajar l’exposició oral amb la família abans de fer la presentació a l’aula. Finalitzada l’exposició oral, els altres infants poden fer preguntes relacionades amb el contingut exposat.
Què valorem en una exposició oral? Valorem l’ordre del contingut, el vocabulari emprat i la fluïdesa i també l’expressió corporal.
Les mestres tenim en compte l’esforç dels petits oradors i la col·laboració de les famílies per realitzar aquest projecte. És una activitat fantàstica que permet aprendre i gaudir al mateix temps.
FOTOS: https://thinfi.com/09vf1