El febrer a la classe dels cargols

El febrer a la classe dels Cargolets!

Estimades famílies, aquest mes de febrer ha sigut quan hem notat el fred més intens amb l’arribada del Carnestoltes.

Com no podia ser d’una altra manera, aquest anys, les nenes i nens de la classe ens hem disfressat de pirates (l’arribada del pirata Barbanegre hi ha tingut alguna cosa a veure). Ens hem pintat un mocador que ens ha quedat impressionant i també hem fet una ullera llarga -vista per si de cas ens calia cridar:”Terra a la vista!”.

El dijous Gras vam anar  a menjar la truita amb botifarra al Parc de la Botifarra amb els nostres companys de la classe Formigues i els de la classe Orenetes. Per la tarda algunes mares ens van ajudar a posar el mocador de pirata i ens van pintar la cara per anar a rebre el Carnestoltes al gimnàs. Vam poder escoltar el seu discurs i ballar al seu voltant. Va ser molt emocionant, doncs no li veiem la cara i tenia moltes ganes de saltar i ballar!

Quan el Carnaval tot just havia passat, de sobte ens vam llevar amb un fred gèlid i el pati de l’escola ens oferia algunes sorpreses. El Nil va portar un tros de gel que havia agafat del toll de davant la classe i la Daenerys amb uns trossets més petits  de gel, però força diferents, que va trobat a terra. El del Nil era transparent i el de la Daenerys blanc i opac i se li entreveien unes rodonetes blanques. Després de fer-ne les observacions, els vam deixar en una safata i vam sortir al camp que hi ha davant de l’escola i vam poder trepitjar, tocar, agafar i veure les dues formes de gel que ens havien portat els nostres companys. Feia tan de fred que no vam trigar gaire a tornar a la classe! Ens hi vam trobar una sorpresa: el gel ja no hi era, tot era aigua!

Aquest mes els pares i les mares que s’ho han pogut organitzar,  s’han incorporat al racons per oferir la seva ajuda. Ens va molt bé, doncs d’aquesta manera podem fer jocs de taula, jocs a l’ ordinador i pintura, a més a més de tots els altres jocs manipulatius que ja veniem fent.

A casa, els pares i les mares ens han preparat unes capses dels tresors estupendes! Tenim unes famílies molt artistes! Cada u de nosaltres les ha mostrat a la resta de companyes i companys molt cofois. La primera cosa que nosaltres hem fet és posar-hi el nom amb lletres que hem trobat per les revistes. Ha sigut una feina no gens fàcil, però ens en hem sortit i ha quedat super bé!

També aquest mes hem fet de pastissers. La Mia ens va proposar de fer magdalenes, doncs uns papes molt eixerits, els de l’Aleix, ens van regalar un davantal per a cada u. Van quedar boníssimes! Ah!  I fèiem molta patxoca  amb el davantal decorat.

Com que ens van sortir moltes magdalenes, vam decidir que deixaríem que les tastessin el  pare i la mare. Una mare molt col·laboradora, la del Lucas i el Jordi, ens va regalar unes capsetes,  que també vam decorar, hi vam posar les magdalenes ben embolicades a dins i ens va quedar un present ben bonic.

El dia de la nevada, el dimarts 27 de febrer, vam anar a la biblioteca Mestra Maria Antònia de Torredembarra. Allí ens hi esperava el Nyac, Nyac, el monstre menja-llibres. Vam veure les petjades que havia deixat per la biblioteca i vam poder explicar els contes que estava a punt de menjar-se.

Aquest mes han continuat passant altres coses: la Noa ha fet els 5 anys, hem anat al arbres amics, tot i que el fred algun dia ens ha retingut a la classe, els treball per espais ens ha fet gaudir moltíssim, esperem amb ansia que arribi el dimarts, doncs és el dia que els nostres padrins lectors ens venen a explicar contes, … Ui! quin mes de febrer tan ple de coses que ens agraden i ens fan vibrar!!

ELS CARGOLETS