En aplicació de l’article 20 de la LEC, l’Escola Les Cometes estableix aquesta carta de compromís educatiu. Els compromisos expressats en la carta s’entenen en el marc del respecte als drets i les llibertats de les famílies recollits a les lleis i pressuposen el respecte de la família al caràcter propi del centre.
Els/les sotasignats, Albert Rovira Vallvé, director de l’Escola Les Cometes, i .………………………………………….………………. (nom i cognoms), ..……..……..…. (pare, mare, tutor, tutora) de l’alumne/a ………………………………………………………………… …………………………………………………………..………., reunits a la localitat de Llorenç del Penedès, amb data ………………………………………., acorden aquesta carta de compromís educatiu.
L’Escola Les Cometes es compromet a:
- Informar sobre el caràcter propi del centre establert en el projecte educatiu, l’organització, els mecanismes de participació de la comunitat escolar i les normes de funcionament. (Aquesta informació es donarà per escrit en el moment de formalitzar la matrícula i es farà una reunió amb les famílies noves al centre per explicitar-la i aclarir qualsevol dubte que sorgeixi).
- Donar eines i estratègies perquè les nenes i els nens s’arribin a conèixer el màxim de bé possible a si mateixos, fomentant la seva autoestima i actituds com ara la responsabilitat, el respecte, l’esforç, l’empatia i l’autonomia personal; d’aquesta manera col·laborarem a assolir el seu èxit escolar i els ajudarem a saber gestionar les seves emocions i conflictes aportant benestar personal i potenciant bones relacions amb els altres.
- Atendre l’alumnat tenint en compte les seves necessitats educatives i individuals; com també oferir assessorament a la família per tal d’afavorir l’evolució dels i de les alumnes en el seu creixement personal i procés d’aprenentatge.
- Treballar els continguts curriculars de manera funcional i significativa fent que les activitats siguin motivadores, desenvolupin la imaginació, la iniciativa i que permetin a l’alumnat fer ús de les seves estratègies i habilitats personals per tal d’arribar a un aprenentatge competencial que permeti traslladar el coneixement a qualsevol circumstància de la vida quotidiana.
- Despertar interès respecte diferents projectes d’escola, valorant:
- L’estimació i la conservació de la natura i l’entorn, que promou el projecte d’Escoles Verdes.
- La motivació per la lectura promoguda pel Projecte de Biblioteca.
- La participació en diferents activitats del Projecte Pla d’Esports.
- La familiarització amb les TIC ( tecnologia i comunicació).
- L’aprenentatge i integració de les llengües, ja siguin la varietat de llengües maternes presents a l’escola, com les curriculars al centre, per un millor aprenentatge d’aquestes últimes,
- Establir un bon nivell de comunicació i participació entre família i escola basat en el diàleg i l’intercanvi d’opinions que puguin complementar-se per tal d’aconseguir una mateixa finalitat: vetllar pel desenvolupament integral de l’alumnat. (Aquesta comunicació es durà a terme mitjançant entrevistes i contactes sempre que calgui, l’agenda en el cursos que n’hi ha, i els informes trimestrals d’avaluació).
- Informar dels serveis que ofereix el centre en horari escolar i/o extraescolar, de les seves característiques, cost, etc. (Aquesta informació es farà arribar a les famílies cada curs escolar mitjançant circulars).
Per la seva banda, la família : ___________________es compromet a:
- Acceptar i respectar els principis educatius de l’Escola, ressenyats en el Projecte Educatiu.
- Establir un bon nivell de comunicació amb els docents que intervenen en l’educació del seu fill o filla.
- Assistir a les reunions convocades pel tutor o tutora.
- Interessar-se per la informació tramesa per l’Escola i tenir-la present.
- Comunicar al centre les informacions rellevants que puguin incidir en el procés d’ensenyament i aprenentatge de l’alumne o alumna (circumstàncies que afectin la salut, canvis en la situació familiar, diagnòstics psicològics, etc).
- Adreçar-se directament al centre per contrastar discrepàncies, coincidències o suggeriments en relació amb les activitats educatives i la formació de l’alumnat.
- Adoptar criteris i mesures que puguin afavorir el rendiment escolar de la filla o fill, així com proporcionar les millors condicions possibles per fer les tasques escolars a casa i supervisar la preparació i bon estat del material necessari per l’activitat escolar.
- Garantir els hàbits d’higiene, d’ordre, de puntualitat en les entrades i sortides i d’assistència a l’escola.
- Vetllar i fer el seguiment necessari per tal de garantir que el seu fill o filla segueixi les normes específiques de funcionament del centre, especialment les que afecten a la convivència escolar, desenvolupament personal, el bon ús del material i les instal·lacions del centre.
- Valorar i respectar les diferents tasques dels professionals que intervenen en l’educació del fill o filla.
- Participar en la vida del centre per mitjà del consell escolar i altres instruments al seu abast.
- Informar al fill o filla del contingut d’aquests compromisos
I perquè en quedi constància signem la present carta de compromís
Llorenç del Penedès, de de
Per la família Per l’Escola
(pare, mare, tutor/a) La directora