SORTIDA A LA MANRESA MEDIEVAL

Avui dilluns 19 de febrer hem iniciat a l’escola la setmana temàtica dedicada als oficis. Una setmana especial, que a més aquest curs coincideix amb la setmana de les Festes de la Llum, i just abans del cap de setmana de la Fira de l’Aixada.
Els terrissaires (5èA) i els Escultors i picapedrers (5èB) hem fet una sortida, tot realitzant un viatge en el temps. Amb l’ajuda del Jordi i la Sílvia, els nostres monitors, ens hem traslladat a la Manresa de l’època medieval, una de les millors èpoques de la nostra ciutat.
Hem observat, al Museu Comarcal de Manresa, la maqueta de la ciutat de la Manresa corresponent a la època (aproximadament de la Manresa de 1375).

Amb en Jordi, hem realitzat un itinerari pels diferents indrets de la ciutat on es conserven edificacions i restes d’aquella època (restes de muralla, la torre del portal de Sobrerroca, l’església del Carme i l’àntic claustre, el cap del rec i la plaça Major.)

També hem visitat el Centre d’Interpretació Medieval del Carrer del Balç, on hem observat diferents vídeos, hologrames, etc, i hem acabat passejant pel mateix carrer del Balç, on la Síliva ens ha explicat més detalls sobre aquest curiós carrer de Manresa.

Seguidament, hem visitat la Col·legiata Basílica de Santa Maria de Manresa (la Seu), un dels exemples més representatius del gòtic català i símbol i icona de la capital del Bages. Hem pogut gaudir d’un documental sobre aquest monument arquitectònic, i hem estat uns autèntics privilegiats de poder pujar a la coberta de la basílica, des d’on hem gaudit d’unes vistes excepcionals de Manresa.

Amb tanta visita, se’ns ha obert la gana. Després de dinar i fer una mica de “ballaruga” al parc de la Seu, hem iniciat el camí de tornada a l’escola. De la mà d’en Xavier hem conegut algunes anècdotes curioses de la ciutat, que esperem que us vulguin explicar els vostres fills i filles. Us convidem a passejar amb ells pels mateixos indrets que avui hem visitat (sobretot aquests propers dies, en què hi haurà un munt d’activitats amb motiu de les festes de la Llum) i que ells mateixos us puguin fer de guia.
Si cliqueu en la següent imatge podreu accedir a l’àlbum de fotos corresponent a aquesta sortida: