Coneixem les escultures de Manresa

Fa uns dies, alumnes i mestres de cinquè, vam realitzar una sortida a peu per la ciutat de Manresa. Seguint l’itinerari previst i treballat prèviament a l’aula, vam visitar i treballar prop d’una vintena d’escultures ubicades a la ciutat: “Mil cent”, “Sentinella de la Pau”, “La Salut”, “Ben Plantada”, “Sant Jordi”,  “Sol”, “L’Àngel de voluntariat”, “Monument als Geganters”, “Escut de Manresa a la façana de l’Ajuntament”, “Timpà del portal de Santa Maria”,  “L’adolescència”, “A l’ombra”, “L’acollida”, “Dansa d’arrel tradicional”, “Mil·lenari de Catalunya”… Va ser el propi alumnat qui va fer de guia i va explicar tot el que sabia de cadascuna de les escultures.

Amb aquest treball hem conegut el patrimoni cultural de la ciutat, al mateix temps que hem après a analitzar si una estàtua és exempta o relleu, figurativa o abstracta… i conèixer una mica diferents tècniques que s’utilitzen per realitzar escultures (talla, modelatge, assemblatge…).

L’alumnat que ho vulgui podrà completar el treball amb el tradicional “Croncurs“: un concurs de broma que els engresca a fer recerca i visitar altres escultures de la ciutat. Recordeu que l’últim dia per presentar les fotos és el dia 18 de novembre.

Si feu clic a la següent imatge enllaçareu amb l’àlbum de fotos d’aquesta sortida, on també trobareu imatges del treball previ a l’aula: