Avaluació i millora

L’avaluació entesa com un procés de millora continua, porta implícit ser un projecte viu que es va modificant en funció de la realitat i els resultats que vagin esdevenint. Això no obstant, trobem tres moments diferenciats:

  • Avaluació continuada: es realitza mitjançant el seguiment i revisió de les diferents activitats planificades per determinar el seu grau d’acompliment a partir dels seus corresponents criteris. Aquesta la realitza persona responsable, que s’indica en cada fitxa de les activitats, en el moment de la finalització d’aquesta.
  • Avaluació anual: a l’inici de curs els objectius temporitzats per aquell període s’incorporaran la Programació General Anual de Centre (PGAC). En finalitzar el període escolar, l’equip directiu mitjançant la Memòria Anual farà el seguiment i recull de les evidències de l’assoliment dels objectius. Aquesta tasca es troba liderada per la comissió digital, que aprofitarà per revisar el objectius establerts per al present i vinent curs, tot   determinant la modificació, si fos necessari. 
  • Avaluació final: quan l’EDC està arribant al final de la seva planificació, que s’ha temporitzat a un termini de diversos cursos, es recullen totes les avaluacions anuals per tal  de prendre una decisió en el si de l’equip directiu. Actualitzar-la, per tant, plantejar-se una nova diagnosi i iniciar un nou pla o modificar l’existent amb les dades que es disposen. 
Objectius de l’EDC Indicador Criteri
1 Dissenyar el pla de comunicació i ús de tecnologia del centre El pla de comunicació està publicat a l’espai de cultura digital.

% dels destinataris contesten l’enquesta de forma satisfactòria.

Fet

60%

1.1 Definició i consens dels punts del pla de comunicació. S’han definit els punts del pla de comunicació. Fet
1.2 Elaboració i redacció del pla de comunicació. El pla de comunicació està redactat. Fet
1.3 Presentació del pla de comunicació a la comunitat educativa. El pla de comunicació ha estat aprovat al claustre i presentat a la comunitat educativa. Fet
2 Fomentar la millora contínua i l’avaluació de l’ús de la tecnologia al centre a través de la compartició d’experiències. % dels mestres valoren positivament la utilitat i l’aprofitament d’aquests espais.

Nombre de trobades/cicle

80%

3

2.1 Definició del calendari de trobades, càpsules formatives,… (on s’haurà de consensuar i avaluar temes TIC: activitats, ús d’eines digitals, possibles tallers,… S’han parlat de temes relacionats amb les TIC a les reunions d’intercicle, almenys 30 minuts Fet
2.2 Creació i publicació del repositori de recursos TIC propis Document amb el recull d’eines tecnològiques Fet
3 Definir la seqüenciació de la competència digital a les àrees curriculars % de les programacions inclouen el desplegament de la competència digital. 80%
3.1 Recollida de les activitats relacionades amb la competència digital que es realitzen % del claustre participa en l’activitat. 80%
3.2 Definició de la rúbrica d’avaluació de la competència digital per cada nivell Cada cicle té una rúbrica on apareixen els seus indicadors i el grau d’assoliment (AS,AN,AE,NA) Fet
3.3 Adaptació de les programacions d’àrea per incloure activitats per valorar les competències acordades % de les programacions tenen actualitzat l’apartat de competència digital. 80%
4 Implementar les eines digitals de l’avaluació i la retroalimentació per millorar el procés d’aprenentatge % del professorat compleix els acords de cada cicle. 80%
4.1 Recollida de les eines d’avaluació amb eines digitals utilitzades a cada cicle S’ha elaborat el document on es recullen les eines. Fet
4.2 Definició de les 2 o 3 eines d’avaluació digital i acordar com es posen en pràctica a cada cicle. S’han triat 2 o 3 eines d’avaluació. Fet