L’escola La Noguera és un centre cardioprotegit: tenim DEA!

Des d’avui l’escola La Noguera és un centre cardioprotegit: comptem amb un DEA (desfibril·lador extern automàtic) i personal acreditat pel seu ús eficient.

L’ajuntament de Balaguer ha decidit posar un DEA al barri del Secà, concretament a la nostra escola. Aquest es compartirà amb les piscines del secà Balaguer durant la temporada d’estiu i la resta de l’any estarà ubicat a l’escola.

De cara a principis del curs vinent tots els professionals del centre i membres de la nostra comunitat educativa (docents, PAS, monitoratge i personal de l’ajuntament) rebran una formació que els acreditarà per a l’ús eficient d’un DEA en cas d’incident d’aturada cardiorespiratòria.

La formació inclou un SVB de qualitat amb els coneixements necessaris per a la realització d’una RCP (reanimació càrdio-pulmonar), una PLS (posició lateral de seguretat) o una maniobra de Heimlich (desobturació de les vies respiratòries en cas d’ennuegament).