Programa ”A la nostra escola mengem + fruita“

Ja fa uns anys a l’escola La Noguera portem a terme el Programa “A la nostra escola mengem + fruita”, el qual té com a objectius prioritaris promoure el consum de fruites i hortalisses entre la població escolar i contribuir a la promoció d’hàbits alimentaris saludables.

Consisteix a distribuir gratuïtament fruita i verdura fresca al nostre alumnat d’educació infantil i de primària (nens i nenes de 3 a 12 anys).

És una iniciativa de la Unió Europea que a casa nostra es fa efectiva mitjançant una acció coordinada dels departaments d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, de Salut i d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.

Per millorar la salut, cal menjar fruita i verdura en cada àpat, tant a casa com a l’escola, i mantenir un estil de vida actiu (caminar, pujar escales, jugar, fer esport…). Cal potenciar accions que afavoreixin la salut dels infants.

Els objectius són:

• Menjar fruita en els esmorzars i berenars dins del centre escolar.
  • Informar sobre els beneficis d’incrementar el consum de fruites i verdures, i sobre la seva diversitat, característiques, producció, l’estacionalitat, etc.
  • Proposar el consum de fruites com una alternativa excel·lent al consum d’altres aliments amb menys qualitat nutricional.

Es pretén potenciar accions que afavoreixin la salut dels infants, com ara augmentar el consum de fruites i verdures, fruita seca, llegums, aigua i joc actiu. I reduir el consum llaminadures, begudes refrescants, brioxeria i videojocs sedentaris.

Per a més informació accediu a la pàgina web del Departament.

FRUITA I VERDURES
TAMBÉ A CASA I A L’ESCOLA!!