La castanyada

El dilluns 30 d’octubre es va realitzar l’elaboració de panellets a l’Escola la Noguera. Cada curs va fer els seus propis panellets amb tots els complements tradicionals (codonyat, ametlla i cirera). Quan ja van estar elaborats, vam portar les safates al menjador i l’Emilia els va coure. Al dia següent tot l’alumnat va guardar els seus panellets en un tàper i se’ls va menjar amb la família.

El dimarts 31 d’octubre, l’alumnat de 6è va ajudar a torrar les castanyes i empossar-les. Les paperines s’havien fet dies abans i cada curs de primària va fer les seves. Les paperines d’infantil les va fer 6è. També van ser els encarregats de repartir-les a cada infant.

Els nens i nenes van compartir diverses danses amb les famílies. Voluntaris i voluntàries de 6è van ser els encarregats i encarregades de presentar l’acte. A continuació teniu les danses que va fer cada grup:

EI3: La castanyera

EI4: Patatuf

EI5: Ballet del rotlletó

1r: Ball de l’indiot

2n: Ball de punteta taló

3r: La galop de Balaguer

4t:: Dansa la Balanguera

5è: Història amb moviment i sardana.

6è: Els bastoners de Balaguer

També ens van visitar unes castanyeres que baixaven carregades de castanyes o caragols de la muntanya. Es van quedar sorpreses de tots aquests balls i danses. Els hi va agradar molt!

Per finalitzar la festa es van donar els premis del concurs de carabasses. Tos els participants es van emportar la seva carabassa a casa. Si voleu saber els guanyadors i guanyadores ho podeu mirar en la publicació que teniu just a sota.

Alumnat de CS