Visitem l’església romànica de Son

Dilluns 10 d’octubre, a les 9 del matí els alumnes de 5è i 6è vam pujar a Son amb l’autocar. Allà ens esperava la Cristina, que ens va explicar com vivia abans la gent dels segle IX i X. Ens va fer una ruta per fora l’església per veure diferents perspectives i explica-nos com diferenciar una església romànica i gòtica.

Aleshores vam esmorzar i quan vam acabar, vam entrar a l’església.A dins, la Cristina ens va ensenyar una pica de pedra que servia per batejar els bebès, també ens van ensenyar dues piques per guardar l’oli, el retaule i les pintures. Vam veure que la torre de guaita era circular i quadrada alhora.

Quan estàvem a punt de marxar ens va ensenyar una cadira amb un coixinet que servia per resar de genolls i no fer-se mal.

Després vam anar a visitar el Centre d’Interpretació del Romànic al Pallars Sobirà on vam veure un vídeo sobre tot el romànic que hi ha al Pallars i que encara avui es conserva.

Després vam tornar a l’escola a peu pel camí que connecta Son amb Esterri.