Per Sant Jordi, rapsodes i booktubers!

Aquest  Sant Jordi, els i les alumnes de 4t s’han convertit en autèntics poetes i poetesses i també de rapsodes. Descobrim la poesia a través del projecte Pallars Lector, que ens fa arribar a l’escola el llibre d’Anem a l’escola, carregat de poesies curtes i divertides per tal d’introduir-nos a aquest estil literari. Després de conèixer curiositats sobre la seva autora (Lola Casa) descobrim quins poemes ens presenta. Cada alumne n’escull un parell i en prepara la bona lectura i entonació, convertint-se en autèntics rapsodes. Però…sabeu qui eren els rapsodes? Eren recitadors professionals de la Grècia Antiga que recitaven oralment i davant del públic els poemes compostos pels poetes del moment, o les cançons populars.

Això no és tot. Volíem seguir treballant la poesia i ho vam aconseguir fent volar la nostra imaginació: vam crear les nostres pròpies poesies! Aquí us deixem un petit recull dels nostres poemes:

I per Sant Jordi, no pot faltar el llibre. Coneixem a una de les booktubers més famoses a Catalunya: la Marta Botet. Però…sabeu què és un booktuber? Són joves lectors que comparteixen la seva passió, la lectura, amb els seus seguidors i seguidores a través de  youtube. Observant la Marta, pensem quin llibre volem recomanar als nostres seguidors i ens convertim en booktubers per un dia.

Aquí teniu els nostres vídeos. Esperem que us agradin!