Organitzem tornejos al pati!

A l’aula de 4t, durant l’estona de lectura, vàrem llegir el llibre “La calle es libre”. Breu resum del llibre: Ens situem a San José de la Urbina, un barri pobre de Caracas. Els nens i nenes no tenen lloc per jugar. Hi ha un terreny on poden construir un parc i, els mateixos infants, es plantegen com volen que sigui aquell espai. Finalment, entre tots els veïns i veïnes troben la solució: crear el seu propi parc.

Generem a l’aula dos grups i llancem la pregunta: com volem que sigui el nostre pati?

Dels dos grups de reflexió creats a l’aula sorgeix una necessitat comuna: crear tornejos al pati.

Les propostes dels i les alumnes de 4t són: Brake Dance, Futbol, Tic- Tac, Rugby i Relleus.

ACORDS:

-Durada de l’activitat 15 minuts.

– Cada membre del grup ha de tenir una tasca a fer.

– Les activitats han de ser inclusives (tothom pot jugar-hi).

– Durant 1 o 2 dies a la setmana.

– Cada proposta ha de tenir:

• Cartell, especificant tota la informació necessària i fent-lo atractiu per cridar l’atenció de l’alumnat.
  • Normes clares del joc i material que necessitem.
  • Full amb  graella d’inscripció dels participants.
  • Full classificació (en cas de ser eliminatori)
  • Calendari de joc. En aquest cal que consti,cada sessió,quins rols ocupen els responsables:
    • A: àrbitre i assistència
    • N: explicació normes
    • M: muntatge,desmuntatge i cura del material.
  • Full de valoració
    • pels responsables de l’activitat
    • pels participants

Cada grup explica la proposta (la seva,i la dels companys i companyes) i fem un guió entre tots i totes per no deixar-nos res.

Pengem els cartells i els fulls d’inscripció a la porta d’entrada per a que els i les alumnes de l’escola s’hi puguin apuntar.

Al finalitzar els tornejos, us compartirem un àlbum amb el recull fotogràfic de l’alumnat participant a les activitats proposades!