Observo-Penso-Jugo, als ESCACS i a la vida.

Les directrius del Parlament de Catalunya, de data 21 de juliol de 2010,  declara els escacs d’utilitat pública i insta al Govern que emprengui actuacions per difondre i fomentar la pràctica dels escacs entre la població catalana, especialment en els àmbits de l’educació, lúdic i de la salut. També el Parlament Europeu,  en  data 15 de març de 2012, instant els estats membres a introduir el programa “Escacs a l’escola” en els seus sistemes educatius.

A l’ escola La Closa, sota el guiatge del mestre Enric Oliver, fa més de 27 anys que es du a terme la setmana d’ ESCACS A L’ ESCOLA. Jugar a escacs potencia el desenvolupament de les estructures cognitives, el raonament i el pensament logicomatemàtic, les habilitats lingüístiques i els hàbits de conducta.

Es comença a primer de primària. Al voltant dels 6 anys és l’edat idònia per iniciar-se en la seqüència observo–penso–jugo, que es practica en el joc i s’intenta fer extensiva a la vida. Durant aquesta setmana, tots els cursos han rebut formació d’ una hora diària amb l’ Enric i han pogut jugar-hi més estones .Aquest  divendres hem tornat a celebrar la jornada oberta a famílies. En acabar tots els participants han rebut l’ obsequi commemoratiu que els ha lliurat el mestre d’ escacs.

Gràcies Enric! fins la propera!

Si voleu veure més fotografies, prem damunt la imatge