Estirant el Fil (Llessui)

ESTIRANEFIL

Els i les alumnes de 5è van anar a Llessui a la vall d’Àssua

Quan van arribar, els van ensenyar on estava  la vall d’Àssua i on es situava Llessui. Van anar al Museu del Pastor i els hi van explicar la llegenda de Torena,  tractava de per què no hi havia gaire vegetació a les muntanyes que envoltaven Llessui. Després ens van explicar el que faríem servir per anar a fer de pastors temps enrere i el que faríem servir ara per anar a fer de pastors, els i van explicar que per saber quines eren les seves ovelles els hi feien una marca a l’orella, cada casa tenia una marca diferent.

Van visitar el poble de Llessui i el hi van explicar on rentaven la roba abans. Van anar a veure un corderet amb tres dies de vida i la seva mare.

Abans de dinar van fer una manualitat amb feltre i els  hi va quedar un clauer molt bonic. Després de dinar van estar a la plaça on hi havia un campanar i en acabat el bus els va passar a recollir.

Els alumnes de 5è els hi va agradar molt anar a Llessui!