LES CÈL·LULES DE 5è!

Aquest dimarts, la Neus i la Cristina, del Camp d’Aprenentatge de les Valls d’Àneu, van venir a l’escola per a fer un taller a l’alumnat de 5è. Primer, ens van explicar què és una cèl·lula i que hi ha de dos tipus, les animals i les vegetals. De mitjana, les vegetals són més grans que les animals, però aquestes últimes en tenen una gegant. La més gran de totes! Sabeu quina és? Pista: pertany a una au molt gran que viu a l’Àfrica i que no pot volar.

La majoria de les cèl·lules no es poden observar a ull nu, necessitem un microscopi, i ens en van portar un parell amb els que podem veure entre 40 i 400 vegades més gran la mostra que hi posem en la platina. Primer, vam analitzar unes cèl·lules vegetals, les de la pell de la ceba i les de la fulla de la molsa.

A continuació, vàrem recollir una mostra de les cèl·lules que tenim dins de la boca amb un bastó de cotó i fregant la galta per la part interior. Després, vam posar la mostra en un vidre, li vam afegir blau de metilè, que és un colorant, i ja tenim les cèl·lules de tot el grup de 5è al microscopi!