Apadrinament lector 5è-P5

Aquest darrer trimestre els i les alumnes de 5è vam fer apadrinament lector als nens i nenes de P5. Van ser 4 sessions de 30 minuts cada una, i en aquestes vam fer diverses activitats relacionades amb la lectura.

L’apadrinament lector és una activitat en la qual els grans de l’escola ensenyen i ajuden als nens/es més petits a llegir. L’objectiu és motivar als nens/es petits/es a la lectura i que aprenguin a llegir d’una manera més divertida i entre iguals.

A continuació expliquem el que vam fer a cada sessió:

1a sessió:  en primer lloc vam anar a la classe de P5 i les tutores ens van explicar l’activitat. A continuació els i les alumnes de 5è vam presentar un Prezi del projecte de l’univers que havíem treballat al primer trimestre. Vam fer les parelles i trios i ens vam conèixer millor.

2a sessió: vam escollir un conte de la biblioteca de la classe de P5 i el vam llegir entre els/les dos o tres.

3a sessió: abans d’aquesta sessió l’alumnat de 5è vam buscar i/o elaborar contes relacionats amb l’espai i l’univers. A la sessió els hi vam llegir el conte que havíem seleccionat  i preparat a casa.

4a sessió: aquesta va ser la darrera sessió. Primer vam fer una valoració conjunta de l’apadrinament lector. Després els i les alumnes de 5è els hi vam entregar als fillols i filloles un punt de llibre de foami amb forma de coet que havíem preparat a classe. Finalment vam fer un esmorzar conjunt que ens havien preparat els nens i nenes de P5.

A tots els alumnes que hem participat ens ha agradat molt l’apadrinament lector. Als de 5è, ens ha donat més experiència amb els de P5  i a tenir més paciència. Als de P5 els va agradar molt que anéssim a ajudar-los a llegir.  Ens ha agradat tant que l’any vinent ens agradaria repetir-ho. Va ser una experiència molt bona per tots: als grans en ha aportat paciència i tolerància i als petits els ha ajudat a aprendre a llegir millor.

Alumnes de 5è