Ja hem començat els ambients i els tallers a l’escola.
A Educació Infantil i Cicle Inicial les tardes del dimarts i dijous fem AMBIENTS.
Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i comunicació on a partir de diferents propostes els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se…i interactuar amb els altres.
Aquest plantejament de treball respon a la necessitat que mostren els infants de jugar i relacionar-se. És una manera de poder donar resposta als interessos i necessitats dels infants i respectar els diferents ritmes d’aprenentatge.
Els infants disposen d’un temps d’experiència activa, construïda per l’adult, però reconstruïda per ells mateixos, on nens i nenes es reuneixen per explorar diverses possibilitats de joc i dels materials.
Els ambients segueixen el model socioconstructivista, el qual parteix d’un aprenentatge significatiu per part de l’alumne, que té en compte els seus coneixements previs i en el qual destaca la gran importància que té la relació amb els companys/es.
A Cicle Mitjà i Superior les tardes del dimecres fem TALLERS
Hi ha cinc propostes diferents de diferents àmbits: lingüístic, llengua estrangera, matemàtic manipulatiu, artístic i d’experimentació.
Els nens i les nenes fan aquests cinc tallers quinzenalment, i de manera rotatòria aniran realitzant-los tots.
Les propostes de treball que es generen en cada taller són diverses perquè els alumnes decideixin allò què volen fer.
Treballen cooperativament interactuant els alumnes de tots els nivells de cicle mitjà i superior i, per tant, interactuen amb altres que no són els de la pròpia classe, la qual cosa els ajuda a créixer en habilitats socials i de relació.
Té lloc un aprenentatge compartit en què des d’aquesta interacció mútua regulen els coneixements. La manipulació, l’experimentació, l’observació, el joc i la cooperació són, entre d’altres, la base metodològica d’aquests tallers, on l’alumnat gaudeix aprenent. Ells gestionen, organitzen i planifiquen allò que faran i com ho faran, posen en joc eines que integraran i que els ajudaran a aprendre i a créixer amb els altres.
- Es basen en activitats participatives, experimentals i vivencials
- Afavoreixen els aprenentatges significatius
- Estimulen el pensament crític, sistèmic i complex
- Busquen l’autonomia i la motivació dels infants
- Complementen l’educació per competències
- dav
- dav
























podrieu construir un robot amb aixo