8 de març a CS: “Les dones del Pallars”

El passat 8 de març vam celebrar el dia de la dona a l’escola. Per aquest motiu, l’alumnat de cicle superior vam realitzar un projecte d’investigació i recerca, el qual consistia en buscar dones dels diversos pobles del Pallars Sobirà, dones que van canviar el punt de vista de la gent i van fer grans aportacions al seu poble. Durant un parell de dies vam fer la recerca als nostres indrets, cercant informació a través de diferents fonts (internet, cartells al poble, preguntant a la gent gran, parlant amb la família, a la biblioteca…).

A l’escola, vam incloure en un document de Drive totes les dades de les dones seleccionades i en vam fer la presentació de cadascuna a l’aula. Vam trobar moltes dades interessants, així que a la classe de 6è vam pensar que seria interessant compartir aquesta recerca amb vosaltres.   Quan teníem les dades corresponents vam triar un disseny per fer un una presentació amb Genially explicant el perquè vam triar a aquestes dones i perquè eren tan especials. Llavors, vam repartir la feina en dos grups: el 1r grup va fer un mapa del Pallars Sobirà on situava la localització de cada dona i al Waypoint, la seva informació completa. El 2n grup van buscar un disseny per fer un “timeline” (és a dir, una línia del temps), on es situaven els noms de les dones junt a la seva població i la seva data de naixement.

Aquí us adjuntem els resultats:

Article elaborat per l’alumnat de 6è