5è “estira el fil” a Llessui!

L’alumnat de 5è va realitzar la sortida anomenada “Estirant el fil” a Llessui el passat vint-i-vuit de setembre amb el Camp d’Aprenentatge. Vam sortir de l’escola amb l’autobús a les 9:00 i vam arribar a Llessui a les 10:00. Seguidament ens vam trobar amb la Maria, la responsable del Museu del pastor, que ens va fer una visita guiada al museu.

Després de la visita vam esmorzar i a continuació vam fer una activitat amb llana de diferents colors. L’activitat consistia en agafar llana de tres colors diferents i adjuntar-los tots per formar una bola. La bola s’anava formant fregant la llana suaument amb aigua calenta, sabó… i molta paciència! La llana s’anava compactant fins a formar una bola de llana petita i consistent. Després la vam tallar per la meitat i va quedar una forma amb els colors que vam triar. En vam fer un clauer molt bonic.

Quan vam acabar de dinar, per finalitzar la jornada, vam fer un petit recorregut per conèixer millor el poble de Llessui i com vivien abans.

Article elaborat per l’alumnat de 5è.